گوناگون

رکوردهاي پخش تلويزيوني جام‌جهاني

طبق اعلام فيفا، پخش تلويزيوني دور اول رقابت‌هاي جام‌جهاني برزيل توانست از حيث ميزان مخاطب در برزيل‌، ژاپن‌، آلمان،‌ انگليس،‌ آرژانتين‌، فرانسه،‌ هلند،‌ کرواسي‌ و حتي ايالات متحده رکوردشکني کند.

بنابر اعلام فدراسيون جهاني فوتبال، 43 ميليون نفر بازي افتتاحيه ميان برزيل و کرواسي را از شبکه تلويزيوني «گلوب» برزيل تماشا کردند که تا کنون پرمخاطب‌ترين رويداد ورزشي تلويزيوني در سال 2014 است.

همچنين 11 ميليون نفر نيز بازي ميان آمريکا و غنا را از شبکه تلويزيوني ESPN تماشا کردند که رکورد بيشترين مخاطب تلويزيوني اين شبکه را در جام جهاني شکست.

بازي ايتاليا و انگليس در دور نخست رقابت‌هاي گروهي جام جهاني 2014 برزيل نيز توانست بيش از 14 ميليون نفر از شبکه بي‌بي‌سي 1 ‌حدود 12.5 ميليون نفر از شبکه «RAI 1» جذب کند که تاکنون بيشترين تعداد مخاطب اين دو شبکه تلويزيوني در سال 2014 است.

از ديگر رکوردهاي جالبي که پخش تلويزيوني رقابت‌هاي جام جهاني امسال ثبت کرده مي‌توان به بازي ميان انگليس و اروگوئه اشاره کرد که 20.29 ميليون مخاطب انگليسي را پاي تلويزيون نشاند که پس از المپيک سال 2012 لندن بيشترين تعداد مخاطب تلويزيوني انگليس را به نام خود ثبت کرد.

همچنين مسابقه ميان فرانسه و سوئيس که با نتيجه 5 بر 2 به سود فرانسه به پايان رسيد رکورد بيشترين مخاطب تلويزيون فرانسه را از زمان زين‌الدين زيدان شکست.

بنابر اعلام فيفا، شبکه IF1 که مسابقه ميان فرانسه و سوئيس را پخش کرد 16.7 ميليون نفر مخاطب داشت که پس از بازي فينال جام جهاني 2006 ميان ايتاليا و فرانسه که 22 ميليون نفر مخاطب تلويزيوني داشت بيشترين مخاطب را به نام خود ثبت کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا