گوناگون

زیرساختهای گردشگری نهاوند برای اقامت گردشگران مناسب نیست

به گزارش خبرنگار مهر، محسن جانجان ظهر دوشنبه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه صنایع دستی و میراث فرهنگی شهرستان نهاوند در محل اداره میراث فرهنگی اظهار داشت: نهاوند از نظر شرایط آب و هوایی و جاذبه های تاریخی و فرهنگی و طبیعی مقصد مناسبی برای جذب گردشگر در حوزه درآمد زایی محسوب می شود، اما توسعه زیر ساخت های گردشگری در نهاوند به طور کامل انجام نشده است.

جانجان گفت: در شهرستان نهاوند در حال حاضر وضعیت مطلوبی در حوزه گردشگری نداریم و با افق 1404 فاصله زیادی وجود دارد که برای جبران این عقب ماندگی همکاری و تعامل دستگاه های مختلف مورد نیاز است.

وی افزود: نهاوند در حوزه طبیعت، تاریخ، فرهنگ و مذهب دارای ظرفیت‌های گردشگری بی نظیری است که اگر تنها به یکی از این ظرفیت‌ها مانند معبد لاودئیسه تکیه کنیم، شهرستان نهاوند دارای یکی از بهترین شهرستان های ایران برای گردشگری با برند جهانی است اما متاسفانه از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نمی‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی شهرستان نهاوند عنوان کرد: زیرساخت‌های اقامتی نهاوند نیز بسیار ضعیف است و به هیچ عنوان پاسخگوی نیازهای گردشگران نیست و در ایام نوروز نیز به لطف استقرار چادرهای موقتی و حضور گردشگران در کلاس‌های مدارس، بخشی از نیازهای گردشگران پاسخ داده می‌شود.

محسن جانجان ادامه داد: متأسفانه شرایط نهاوند به گونه ای نیست که گردشگر تمایل داشته باشد چند روز در این شهر اقامت کند و از تمام مراکز تاریخی، باستانی و طبیعی نهاوند بازدید کند و معمولا گردشگران به صورت روزانه وارد نهاوند می شوند و خارج می شوند.

جانجان گفت: صنعت توریسم به عنوان یکی از درآمدزاترین صنایع در کشورهای مختلف مطرح است و سالانه درامدهای بسیار زیادی نصیب این کشورها می‌شود ولی در ایران و در شهرستان کهن و تاریخی نهاوند این موضوع به خوبی مورد توجه قرار نگرفته است.

وی افزود: با استفاده از قابلیت‌های ویژه نهاوند می توان علاوه بر ایجاد زمینه مناسب برای حضور گردشگران در ایام مختلف سال زمینه اشتغال افراد زیادی را در نهاوند فراهم  کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا