Mihanpostپزشکیپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

ساخت ساختاری از مغز مصنوعی توسط محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا

ساخت ساختاری از مغز مصنوعی توسط محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا در حالی انجام شده که این ساختار برای درمان سرطان مغز کاربرد زیادی دارد . محققان این دانشگاه با الهام از هنر سنتی چیدمان گل ژاپنی این پروژه را به ثمر رسانده اند . برای مشاهده توضیحات بیشتر با میهن پست همراه شوید .

البته باید در همین ابتدا توضیح دهم که این ساختار عملکرد اصلی که همان تفکر و ارسال فرمان به نقاط مختلف بدن است را انجام نخواهد داد . اما یک مدل اساسی از مغز را ارائه می کند که می تواند برای آزمایشات پیش از درمان بسیار مفید واقع شود .

محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا در کانادا با همکاری شرکت Cyfuse در این روش ابتدا یک ساختاری از مغز را بصورت مصنوعی و با استفاده از ارگانویدها  می سازند . سپس تومور مغزی گلیوبلاستوم که بسیار مرگبار بوده را طبق آن چیزی که درون مغز بیمار وجود دارد ، در داخل این ساختار کشت می دهند و سپس درمان را در این ساختار مغز مصنوعی شبیه سازی می کنند . به این ترتیب این امکان وجود دارد که پزشکان روند درمان بیمار را بصورت دقیق تری انجام می دهند .

ساخت ساختاری از مغز مصنوعی توسط محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا

جالب است بدانید تومور مغزی گلیوبلاستوم در اکثر موارد جان بیمار را طی چندین سال خواهد و حتی با انجام روش های درمانی مختلف از جمله شیمی درمانی و پرتو درمانی کار زیادی در روند درمان نمی توان انجام داد .

شرکت Cyfuseبرای چاپ این ساختار مغز مصنوعی از روش بسیار جالبی استفاده کرده است . آنها همانند چیدمان ژاپنی ایکبنا از یک صفحه پایه ای بسیار کوچک و میکرو سوزن ها استفاده کرده اند .سپس گوی‌ های کوچکی از سلول‌ های بنیادی عصبی را روی این میکرو سوزن ها قرار داده و آنها را با دادن مواد مغذی و اکسیژن تکثیر کردند به همین ترتیب شکل بافت مغز روی این صفحه کوچک ساخته خواهد شد .

این محققان اعتقاد دارند اگر پیش از شروع روند درمان در سرطان مغز یک مدل مغز مصنوعی از مغز بیمار وجود داشته باشد پزشکان می توانند یک روند درمانی شخصی برای هر بیمار را آغاز کنند که احتمال درمان را بالاتر خواهد برد .

منبع : cellapplications

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا