گوناگون

سازمان منطقه آزاد انزلی قرارداد تعدادی زمین بایر مانده را فسخ کرد

81231653 5813327

به گزارش عصر چهارشنبه روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی به ایرنا، ˈ رضا مسرورˈ اظهار کرد : قراردادهای فسخ شده شامل مواردی است که از دهه 80 فعالیتی برای عملیاتی نمودن تعهدات خود در محدوده صنعت انجام نداده اند.

وی خاطرنشان کرد : با فسخ قراردادهای مذکور ، اراضی برای واگذاری به سرمایه گذاران جدید آماده شد.

مسرور افزایش علاقه سرمایه گذاران برای حضور در این منطقه، جلوگیری از فرصت سوزی در زمینه جذب سرمایه گذار و ممانعت از بورس بازی زمین را مهمترین دلایل فسخ این قراردادها اعلام کرد .

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی ، عدم انجام تعهدات، رها کردن زمین، عدم بهره برداری از اراضی واگذار شده موضوع قرارداد را علت اصلی فسخ قرارداد منعقده واگذاری زمین مابین این سازمان و طرف مقابل بیان داشت.

وی یاداور شد: این سازمان طی سال های قبل مکاتبات و اخطاریه های متعددی را به بهره برداران این اراضی برای انجام تعهدات خود ابلاغ کرده است .

مسرور خاطرنشان کرد : با آزادسازی این میزان زمین در محدوده شهرک صنعتی شماره دو منطقه آزاد انزلی، امکان جذب سرمایه گذاری های جدید فراهم شده است.

وی تصریح کرد :عدم مالکیت بر اراضی محدوده منطقه یکی از مهمترین مشکلات سالیان گذشته سازمان منطقه آزاد انزلی برای جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال مولد در سطح منطقه بوده که با پیگیری های این سازمان مبنی بر افزایش محدوده و تعیین تکلیف اراضی واگذار شده به متقاضیان سرمایه گذاری، زمینه لازم برای تسریع و تسهیل در خدمات رسانی به سرمایه گذاران مهیا می شود.

منطقه آزاد انزلی از مناطق آزاد هفت گانه ایران و تنها منطقه آزاد حاشیه دریای خزر است .

کشورهای حاشیه دریای خزر ، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند .

معافیت مالیاتی بیست ساله ، صدور مجوز سرمایه گذاری خارجی تا 100 درصد ، بخشودگی عوارض گمرکی برای واردات دستگاه و مواد اولیه برای واحدهای صنعتی ، عدم نیاز به روادید برای سرمایه گذاران و گردشگران خارجی ، صدور مجوز اقامت تا پنج سال برای خارجی ها و ثبت شرکت در کمتر از یک روز از مهمترین مزایای این منطقه است.ک/1

620/695

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا