گوناگون

شناسایی و معرفی شرکت های فعال در توسعه تکنولوژی نفت، گاز و ذغال سنگ به صنایع

81231660 5813369

به گزارش ایرنا دکتر جعفر توفیقی با بیان این که صنعت نفت در کشور ما یک صنعت قدیمی است و نقش جدی در توسعه اقتصادی کشور دارد، گفت: برای اشتغال دانش آموختگان در این حوزه لازم است ستاد با ظرفیت های فناوری تجهیز شود تا بتوان بیشترین ارزش را از این نعمت خدادادی خلق کرد.

وی درباره فعالیت های این ستاد نیز گفت: ستاد توسعه فناوری و نوآوری نفت، گاز و ذغال سنگ از ستادهای تازه تأسیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

توفیقی درباره مشکلات موجود در حوزه نفت، گاز و ذغال سنگ خاطر نشان کرد: متأسفانه علی رغم اینکه در حوزه توسعه فناوری صنعت نفت، گاز و ذغال سنگ گام های بلندی برداشته شده هنوز در راستای ظرفیت-سازی تکنولوژی چندان موفقیت چشم گیری کسب نکرده ایم.

دبیر ستاد توسعه فناوری و نوآوری نفت، گاز و ذغال سنگ ادامه داد: ستاد توسعه فناوری و نوآوری نفت، گاز و ذغال سنگ در راستای رفع مشکلات این حوزه پا به عرصه وجود گذاشته تا از برنامه هایی که وزارت نفت برای توسعه فناوری دارد حمایت کند.

دکتر توفیقی با بیان اینکه ستاد توسعه فناوری و نوآوری نفت، گاز و ذغال سنگ در مرحله طراحی چشم انداز، تعیین رسالت و مشخص کردن اهداف، راهبردها و وظایف قرار دارد، گفت: محور اصلی فعالیت ستاد حمایت از شرکت های دانش بنیان د حوزه نفت، گاز و ذغال سنگ است و بدنبال این موضوع هستیم که کارآفرینان، فن آفرینان و پژوهشگران برتر کشور را در قالب شرکت های دانش بنیان متشکل کنیم تا از تسهیلاتی که ستاد می تواند در اختیارشان قرار دهد استفاده کنند.

وی افزود: وظایفی که در این ستاد برای خود قائل هستیم وظایف تکنولوژی در صنعت نفت، گاز و ذغال سنگ و نیز رصد برنامه های تکنولوژی است.

توفیقی در رابطه با توانمندسازی شرکت های دانش بنیان گفت: هر کجا که لازم است زیرساخت های فناوری در صنعت نفت توسعه پیدا کند ستاد توسعه فناوری و نوآوری نفت، گاز و ذغال سنگ آمادگی حضور دارد.

توفیقی ادامه داد که این ستاد یک ستاد حامی، پشتیبان و مشارکت کننده در طراحی، استقرار و پیاده سازی برنامه های توسعه تکنولوژی است که وزارت نفت آنها را تدوین می کند.

دبیر ستاد توسعه فناوری و نوآوری نفت، گاز و ذغال سنگ معاونت علمی درباره دامنه ارتباطی ستاد توسعه فناوری و نوآوری نفت، گاز و ذغال سنگ نیز توضیح داد که این ستاد با ارتباط با دانشگاه ها، مراکز پژوهشی، شرکت های دانش بنیان، پارک های علم و فناوری و سایر نهادهای مرتبط موانع پیش رو را شناسایی و در راستای رفع این موانع اقدام می کند.

به گفته این استاد دانشگاه صنعت است که اولویت در سیاستگذاری ستاد توسعه فناوری و نوآوری نفت، گاز و ذغال سنگ، را مشخص می کند.

ویبا بیان این که این ستاد به عنوان یک حامی و مشارکت کننده با وزارت نفت همکاری خواهد کرد گفت: در این راستا از مدیران پژوهش فناوری وزارت نفت هم استفاده می شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری و نوآوری نفت، گاز و ذغال سنگ معاونت علمی تصریح کرد که ستاد توسعه فناوری و نوآوری نفت، گاز و ذغال سنگ قصد ندارد به موازات صنعت نفت به تعیین اولویت ها بپردازد.

علمی**1497**1599

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا