گوناگون

سازمان همیاری شهرداری های استان قزوین کارخانه بتن احداث می کند/ راه اندازی بخش بین الملل نمایشگاه

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرج زاده ها عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان با تشریح مهمترین اقدامات انجام شده، اهداف سند چشم انداز این سازمان را بازگو کرد.

فرج زاده ها بیان کرد: سازمان همیاری بر طبق اساسنامه وزارت کشور از سال 77 در استان قزوین فعال شده و با 16 سال سابقه در حوزه های مختلف فعالیت می کند.

وی افزود: علیرغم خدمات گسترده ای که سازمان همیاری ها ارائه می دهد و 25 شهر استان را تحت پوشش دارد در مجموع مظلوم واقع شده و بسیاری از مردم از خدمات این سازمان اطلاع کافی ندارند که از رسانه ها انتظار داریم در این زمینه همکاری لازم را برای آشنایی مردم انجام دهند.

IMG13204347

مدیرعامل سازمان همیاری های شهرداری های استان قزوین یادآورشد: این سازمان در تمامی حوزه های اقتصادی، فنی، تولیدی، گردشگری، آموزشی، خدماتی، می تواند فعالیت کند و درصددیم با برنامه ریزی مناسب برای تامین درآمدهای پایدار شهرداریها به توسعه خدمات آنها کمک کنیم.

وی بیان کرد: شهرداری ها نباید برای خدمات رسانی تنها به مردم متکی باشند بلکه لازم است درآمدهای مستمر تیجاد کنند تا قادر به خدمات بهتر باشند که در دوره مدیریت جدید با تدوین برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت امیدواریم به اهداف پیش بینی شده دست یابیم.

این مسئول تصریح کرد: سه زیرمجموعه تحت پوشش خدمات سازمان همیاری شهرداری های استان شامل شرکت نمایشگاههای بین المللی، شرکت طرح و توسعه و موسسه رفاهی و تفریحی کاسپین است که بزرگترین پروژه تفریحی توسط این موسسه در کامان و زرشک به مرحله اجرا درآمده است.

کارهای زمین مانده زیاد است/ فضای سازمان همیاری در گذشته سیاسی بوده

فرج زاده ها تصریح کرد: متاسفانه در گذشته درک درستی از وظایف سازمان همیاری ها نبوده و مظلومیت این تشکیلات به گونه ای بوده که در مقطعی مانند حیاط خلوت سیاسی استانداری بوده و بسیاری از امور مغفول مانده که در سه سال آینده باید این نواقص جبران شود.

این مسئول گفت: 17 پرونده حقوقی میراث گذشته است که سه پرونده در مرحله پایانی است و باید تلاش کنیم حق سازمان احیاء شود.   

وی افزود: از آنجا که این سازمان غیر دولتی است و باید هزینه های خود را تامین کند لذا اجرای طرح های اقتصادی سودآور از کارهایی است که در اولویت برنامه های امسال قرار دارد.

فرج زاده ها بیان کرد: در میان مدت احداث کارخانه بتن آماده در استان را پیگیری خواهیم کرد تا بتوانیم نیاز مصالح 25 شهرداری را به انواع فرآورده های سیمانی تامین کنیم و پاسخگو باشیم که این کار ضمن ایجاد درآمد پایدار به کاهش هزینه های شهرهای کوچک نیز کمک می کند.

وی افزود: برای احداث این کارخانه پنج هکتار زمین در شمال اتوبان قزوین به تهران پیش بینی شده که برای ساخت سوله و ابنیه حدود چهارمیلیارد تومان و خرید و نصب تجهیزات هم چهار میلیارد تومان نیازمندیم که امیدواریم در مدت یک سال آینده به بهره برداری برسد.

فرج زاده ها گفت: عملیات احداث ساختمان این مجموعه تولیدی در یکی دو ماه آینده آغاز خواهد شد و آماده مشارکت سرمایه گذاران خارجی در اجرا هستیم که با تکمیل آن قادر خواهیم بود سالانه 700 هزار تن شامل 45 نوع بتن آماده را برای شهرداری های استان تولید کنیم.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان قزوین اظهارداشت: اخیرا با یک سرمایه گذار و شرکت ترکیه ای برای استفاده از تکنولوژی های مدرن مذاکراتی شده که اگر به توافق نرسیم از سایر علاقمندان سرمایه گذاری استفاده خواهیم کرد و از حضور بخش خصوصی بویژه برای اجرای طرح های گردشگری هم به شدت استقبال می کنیم.

این مسئول یادآورشد: در سال آینده که امیدواریم سال پرباری برای سازمان همیاری ها باشد در بخش طرح و توسعه تلاش می کنیم کارهای مهندسی و تخصصی را درحوزه شهرداری ها حاکم کرده وبه تقویت بنیه فنی شهرها کمک کنیم.

نواقص طرح تفریحی تله سی یژ کامان برطرف می شود

فرج زاده ها تصریح کرد: اولین مجموعه تفریحی، ورزشی در منطقه کامان و زرشک با مشکلات خاص خود اجرا شده و در دوره مدیریت فعلی نبوده اما تلاش کرده ایم نواقص و مشکلات پروژه را برطرف کنیم که تاکنون 80 درصد مسائل برطرف شده است.

IMG16025004


وی اضافه کرد: تاکنون بیش از پنج میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده و برای رفع نواقص هم در چند ماه اخیر 400 میلیون تومان هزینه کرده ایم و امیدواریم قبل از فصل سرما بخشی از کار به سرانجام برسد و برای ساخت امکانات رفاهی، مبلمان، سرویس بهداشتی در ایستگاههای مبداء و مقصد اقدام لازم صورت گرفته است.

فرج زاده ها گفت: هر چند در نحوه اجرا و مکان یابی پروژه هم ایراداتی وارد است اما با تکمیل شدن این مجموعه شاهد استقبال مردم از این مکان تفریحی و رفاهی و ورزشی خواهیم بود که تاکنون طرح جامع انجام شده و طرح  تفضیلی نیز بزودی تهیه خواهد شد.

مدیریت نمایشگاه کارآمد می شود

این مسئول اظهارداشت: در گذشته مدیریت مناسبی در مجموعه شرکت نمایشگاههای استان حاکم نبوده و برای نمونه در سال گذشته سود این نمایشگاه 300 میلیون تومان بوده که با این هزینه ها و سرمایه گذاری انجام شده به نظر منطقی نیست و نشان می دهد مدیریت مطلوبی در این حوزه حاکم نبوده و باید در دوره جدید این مشکلات برطزف شود.

فرج زاده ها گفت: برای کارآمد شدن نمایشگاه بین المللی در دوران مدیریت جدید دو کار پیش بینی کرده ایم که توسعه نمایشگاه و فعال کردن بخش بین الملل در اولویت کار است.

IMG15540876


وی افزود: در حال حاضر شرکت نمایشگاههای بین المللی قزوین 1.5 هکتار وسعت زمین روباز و چهار هزار مترمربع فضای مسقف دارد که جوابگوی نیازها نیست و باید طرح توسعه آن را اجرایی کنیم.

این مسئول بیان کرد: در ضلع شمالی پنج هزار مترمربع زمین متعلق به راه و شهرسازی وجود دارد که در صورت هماهنگی لازم برای افزایش فضای پارکینگ نمایشگاه پیش بینی شده است.

بخش بین المللی نمایشگاه فعال می شود

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان اظهارداشت: همچنین در ضلع شرقی 16 هزار مترمربع زمین متعلق به شهرداری وجود دارد که در توسعه فیزیکی نمایشگاه مورد توجه قرار خواهد گرفت که در این بخش برای اسکان میهمانان خارجی احداث هتل و مرکز اقامتگاهی مناسبی در نظر داریم.

فرج زاده ها تصریح کرد: برای ایجاد درآمدهای پایدار و توسعه فعالیتهای نمایشگاهی درصددیم بخش بین الملل را با جدیت فعال کنیم.

وی اضافه کرد: هر چند همه شهرستانهای استان حق دارند فضای نمایشگاهی داشته باشند و در بوئین زهرا و تاکستان این ظرفیت وجود دارد اما در کوتاه مدت برای تاسیس نمایشگاه در شهرستانها برنامه ای نداریم.

سند چشم انداز سازمان همیاری شهردئاری قزوین تدوین شد
      
این مسئول در ادامه به اهمیت برنامه ریزی مدون برای آینده سازمان اشاره کرد و گفت: سازمان همیاری شهرداری های استان با ترکیبی از 25 سهامدار عضو از شهرداری های استان به عنوان یک سازمان فنی، مهندسی، تولیدی، خدماتی و بازرگانی و اقتصادی به عنوان بازوی مدیریت استان و معین شهرداری ها در جهت کمک به توسعه استان و تامین نیازمندی های اعضاء اقدام می کند.

IMG13204227

فرج زاده ها تصریح کرد: در این سازمان قصد داریم در افق چشم انداز با مدیریت تمامی منابع و بسط ظرفیت های موجود و ایجاد امکانات جدید و استفاده از پتانسیل های استان در بخشهای مختلف بازرگانی، صنعتی، میراث فرهنگی، گردشگری و کشاورزی در مسیر توسعه و رونق اقتصاد و فرهنگ استان و شهرهای تابعه و ایجاد درآمدهای پایدار و کاهش اتکاء شهرداری ها به دریافت عوارض از مردم برای اداره امور شهرها اقدام کنیم.

این مسئول گفت: با اعمال مدیریت شهری و افزایش توان مالی شهرداری ها از طریق حصول انتفاع ناشی از فعالیت های تولیدی خدماتی، بازرگانی، گردشگری و اقتصادی اقدامات اساسی و زیربنایی و ماندگاری را در استان تاریخی و فرهنگی استان قزوین به انجام خواهیم رساند تا رضایت مردم نیز جلب شده و فضایی مناسب برای برپایی نمایشگاهها نیز فراهم شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا