گوناگون

سلامتی حجاج براي ابتلا به " ابولا" بررسی می شود/ استقرار دستگاه تب سنج لیزری در فردوگاه مشهد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جعفر صادقی ظهر یك شنبه در محل معاونت بهداشت استان در جمع خبرنگاران اظهار كرد: تب نخستین و مهمترین عامل در تشخیص بیماریهای ابولا و کرونا شناخته شده و این دستگاه تب سنج لیزری درجه حرارت بدن فرد را بدون تماس با بدن او اندازه گیری می کند.

وی با بیان اینكه حجاجی كه علامت تب را داشته باشند پس از معاینه پزشكی به بیمارستان امام رضا(ع) منتقل می شوند؛ گفت: افراد پس از بازگشت از حج باید تا 30 روز درجه حرارت بدنشان را اندازه گیری و در صورت تب به پزشك خود تاكید كنند كه از عربستان برگشته اند.

وی با تاكبد بر اینكه سایر علائم دو بیماری مذکور همانند سرماخوردگی بوده و به لحاظ تشخیصی در اولویت نیستند؛ افزود: در این راستا دو دستگاه تب سنج لیزری برای نخستین بار در خراسان رضوی در پایگاه بهداشتی مراقبت های مرزی فرودگاه مشهد، مستقر شده و درجه حرارت بدن تمامی حجاج بازگشتی را اندازه گیری می کند.

به گفته صادقی حجاج مرد و زن در قسمت های جداگانه در پایگاه بهداشتی فرودگاه مشهد به لحاظ دو بیماری ابولا و کرونا توسط دستگاه تب سنج بررسی می شوند.

وی گفت: پرسنل فرودگاه، امور گذرنامه و نیروی انتظامی در بحث حساس سازی پیرامون بیماریهای ابولا و کرونا آموزش داده شده اند.

اقدامات بهداشتی و درمانی مربوط به اعزام و بازگشت حجاج در خراسان رضوی در قالب تصمیم گیری جمعی با حضور فرماندار، مسوولان امور اتباع استانداری، مسوولان امور گذرنامه و نیروی انتظامی و مسوولان بهداشتی و درمانی خراسان رضوی صورت گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا