گوناگون

سالانه دو هزار و 600 تن گل محمدی در آذربایجان شرقی تولید می شود

81217795 5789758

ایوب ایرانیفام عصرروز جمعه در ششمین جشنواره گل محمدی دامنه های سهند در روستای گنبرف از توابع شهرستان اسکو، اعلام کرد: سطح زیرکشت این محصول در استان 950 هکتار است که 100 هکتار آن به صورت نهالستان و 850 هکتار به صورت باغ های بارور است.

وی بلغارستان، ترکیه، اوکراین و ایران را کشورهای فعال در زمینه تولید گلاب از گل محمدی برشمرد و گفت: در کشور استان های فارس، کرمان، اصفهان و آذربایجان شرقی پیشتاز تولید این محصول هستند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی افزود: این محصول در مصارف مختلفی مثل تولید دارو، خوراک، عطر، اسانس و مواد آرایشی کاربرد دارد.

وی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی آماده است بسترهای لازم را برای بخش خصوصی در رابطه با توسعه گلستان های استان و احداث باغات فراهم آورد، گفت: افرادی که قصد سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی کشاورزی مثل تولید عطر و دارو را داشته باشند، حمایت می شوند.

ایرانی فام اظهار کرد: در صورت سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش کشاورزی این استان، ارزش افزوده این بخش به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در صورتی که گل محمدی به صورت ارگانیک فرآوری شود، می توان به چند برابر قیمت به کشورهای آلمان، انگلیس و فرانسه صادر کرد.

7232/587

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا