گوناگون

سرمایه‌گذاران علاقمند به حضور در مازندران بخوانند

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: هزینه تولید بسیاری از فعالیت‌های کشاورزی مازندران 10 درصد نسبت به میانگین کشوری کمتر است.

سید محمد جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران، با بیان اینکه مازندران مکانی امن، مناسب و اقتصادی جهت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی است، اظهار کرد: با توجه به وجود اقلیم مناسب در مازندران، هزینه تولید بسیاری از فعالیت‌های کشاورزی 10 درصد نسبت به میانگین کشوری کمتر است.

به گفته وی، پرورش ماهیان خاویاری، ماهی در قفس و پرورش میگو از جمله ظرفیت‌های مهم مازندران در بخش کشاورزی است که در همایش فرصت‌های سرمایه گذاری استان در پنل بخش کشاورزی به آن پرداخته می‌شود.

جعفری به ظرفیت بالقوه اراضی میانکاله معروف به بانک زمین اشاره کرد و افزود: پیشنهاد زیادی جهت پرورش میگو در این مکان شده که در همایش فرصت‌های سرمایه گذاری استان مطرح خواهد شد.

وی درباره همایش فرصت‌های سرمایه گذاری استان اظهار کرد: برگزاری این همایش برای معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در استان برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف کشاورزی اعم از زراعت، گل و گیاه، دام و طیور و منابع طبیعی است.

جعفری با بیان اینکه همایش فرصت‌های سرمایه گذاری استان در 4 پنل برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: 50 طرح بخش کشاورزی استان در این همایش ارائه می‌شود. ظرفیت‌های موجود این بخش جهت پذیرش سرمایه گذارانی که توان سرمایه گذاری در بخش کشاورزی دارند معرفی می‌شود.

معاون سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: کشاورزی مازندران 10.5 درصد ارزش افزوده کشاورزی کشور،23 درصد تولید ناخالص ملی و 20 درصد اشتغال مازندران را به خود اختصاص داده است.

همایش فرصت‌های سرمایه گذاری استان 17 مهر در مجتمع نفت محمودآباد برگزار می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا