گوناگون

سرپرست شبکه بهداشت فیروزکوه: خدمات طرح تحول نظام سلامت در سه دهه اخیر بی نظیر است

81208650 5773513

به گزارش ایرنا، دکتر ˈفریبا ملاجعفریˈ عصر جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته شهرستان فیروزکوه در محل مسجد جامع این شهر، با اشاره به شعار سال 93 اظهارکرد: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری توجه ویژه به نظام سلامت، بهداشت و درمان است.

وی گفت: بر این اساس دولت نیز بخشی از درآمد ناشی از هدفمندسازی یارانه ها را به طرح تحول نظام سلامت اختصاص داده که طی 30 سال گذشته بی نظیر است.

ملاجعفری افزود: این طرح از 15 اردیبهشت ماه گذشته بطور همزمان در 557 بیمارستان وزارت بهداشت و درمان آغاز شده و در دو حوزه بهداشت و درمان و هشت برنامه اجرایی می شود.

وی تصریح کرد: کاهش فرانشیز پرداختی مردم در بیمارستان های دولتی، رایگان شدن زایمان طبیعی و ارتقای کیفیت وضعیت اقامت بیماران در بیمارستان ها (هتلینگ) از نیمه دوم اردیبهشت ماه آغاز شده و طرح هایی نظیر حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم و مقیم شدن پزشکان متخصص در بیمارستان های دولتی نیز از ابتدای خرداد ماه اجرایی شده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزکوه ادامه داد: همچنین در این طرح پیش بینی هایی در خصوص حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج و نیازمند صورت گرفته که به تدریج اجرایی می شوند.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح هزینه بیماران بستری شده در بیمارستان ها از 40 به 10 درصد کاهش یافته و 100درصد نیازهای این بیماران از سوی داروخانه بیمارستان ها تامین می شود.

ملاجعفری گفت: تمامی بیماران ایرانی که از بیمه پایه برخوردارند از این خدمات بهره مند می شوند و حتی افراد فاقد بیمه و کسانی که تاکنون موفق به دریافت دفترچه بیمه نشده اند، در صورت نیاز به خدمات بستری با ارائه کد ملی و دریافت کد رهگیری در سایت بیمه سلامت، بیمه شده تلقی می گردند.

وی اضافه کرد: کسانی که تحت پوشش بیمه روستایی اند در صورت معرفی به بیمارستان از طریق سیستم ارجاع، فقط پنج درصد فرانشیز را پرداخت می کنند و دفترچه بیمه روستایی در این طرح مزایای بیشتری دارد.

این مقام مسؤول همچنین با اشاره به رایگان بودن خدمات زایمان طبیعی در این طرح، تاکید کرد: هدف از انجام این مهم کاهش میزان سزارین بدون اندیکاسیون، افزایش رضایتمندی مادران و کاهش هزینه های مردم است؛ ضمن اینکه زایمان سزارین بدون علت پزشکی عوارض زیادی برای مادران دارد که با این طرح کاهش می یابد.

وی اضافه کرد: در این طرح جهت رفاه همراهان بیماران زیر 12 سال، هیچ مبلغی از همراه یا همراهان دریافت نمی شود و علاوه بر آن تغذیه و محل استراحت آنان رایگان خواهد بود.

ملاجعفری یادآور شد: هزینه جراحی ها و اقدامات تشخیصی درمانی و زیبایی، سزارین ˈالکتیوˈ، هزینه اقامت اتاق اختصاصی، هزینه خدمت ناشی از ضرب و جرح همراه بالای 12 سال و کپی مدارک بیمار تحت پوشش طرح قرار نمی گیرد.

وی در خاتمه بیان کرد: از ابتدای آغاز طرح تعداد 810 نفر شامل 156 نفر تحت پوشش بیمه خدمات درمانی، 45 نفر تحت پوشش بیمه روستایی، 393 نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و هفت مورد زایمان طبیعی در شهرستان مشمول طرح شده اند.

تهرام/8142/1457/1348

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا