گوناگون

نماینده ایلام: ساخت دکل های میادین نفتی آذر و چنگوله در دولت یازدهم شتاب گرفته است

81208778 5773788

ˈعمران علی محمدیˈ عصر جمعه در حاشیه بازدید از چاه های نفتی آذر و چنگوله در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار کرد: دکل های این میادین اکنون مستقر و در حال کار است که تا پایان امسال بهره برداری از چاه های آنها آغاز می شود.

وی افزود: تلاش کارکنان و پیمانکاران طرف قرارداد وزارت نفت در ساخت چاه های نفتی آذر و چنگوله ستودنی است و افتخار ما این است که مهندسان ایرانی کارهای مربوط به این میدان ها را انجام می دهند.

نماینده ایلام، مهران، سیروان، ایوان، چرداول و ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شش دکل حفاری اکنون در میدان نفتی آذر مهران فعال است که تاکنون نزدیک به چهار هزار و 500 متر حفاری انجام داده اند.

علی محمدی اضافه کرد: ایجاد دکل در گذشته از سوی شرکت های خارجی انجام می شد که خوشبختانه مهندسان جوان و توانای کشور اکنون فناوری ساخت این دکل را آموخته و صفر تا 100 این کار با تفکر و غیرت ایرانی اجرا می شود.

وی گفت: میادین نفتی آذر شامل 19 حلقه چاه است که پیش بینی می شود در مرحله ‏نخست ‏روزانه ‏30 هزار بشکه نفت از آنها برداشت شود.

نماینده ایلام و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: پس از توسعه فعالیت ها و تقویت امکانات در سال های آینده، روزانه 65 هزار بشکه نفت مرغوب و سبک از میدان آذر ‏برداشت می شود. ‏

علی محمدی ابراز امیدواری کرد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» نام گذاری شده با کوشش و نوآوری دانشمندان توانمند ایرانی روند توسعه اقتصادی و حرکت چرخ های تولیدی کشور شتاب بیشتری به خود گیرد.

میدان نفتی آذر از میادین بلوک اکتشافی اناران در ٢٠ کیلومتری جنوب خاوری شهرستان مرزی مهران استان ایلام قرار دارد که با ٢,٥ میلیارد بشکه نفت درجا یکی از میادین مشترک میان ایران و عراق است.

مهران با 30 هزار نفر جمعیت در 85 کیلومتری جنوب باختری ایلام قرار دارد.

این شهرستان مرزی در همسایگی استان های «واسط و دیالی» عراق یکی از مهمترین مناطق نفت خیز استان ایلام به شمار می رود.

ایلام از حیث منابع نفتی سومین و از لحاظ ذخایر گازی دومین استان کشور است.

روند بهره برداری و توسعه منابع بزرگ نفت و گاز استان ایلام در دولت تدبیر و امید به دنبال پیگیری های استاندار و مدیران ارشد این منطقه از میهن اسلامی رشد شتابانی به خود گرفته است. ک/3

7170/540/565

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا