گوناگون

سرگيجه در قيمت مسكن

برخی از بنگاهداران املاک در مناطق مختلف تهران، بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی را نابسامان توصیف می‌کنند و «عدم اطمینان به بازار مسکن از سوي خریداران» را منطقي مي‌دانند.

یکی از مشاوران املاک فعال در غرب تهران در این باره به «دنیای اقتصاد» گفت: قیمت پیشنهادی فروش برخی از واحدهای مسکونی 10 سال ساخت با نرخ فروش واحدهای مسکونی 2 سال ساخت مشابه برابری می‌کند!

این دسته از فروشنده‌ها با اعتمادبه‌نفس کامل چنین قیمت‌هایی را عنوان می‌کنند و در حین اخطار مشاوران املاک در رابطه با ارزش واقعی واحدشان، از فایل کردن واحد خود در بنگاه مذکور منصرف می‌شوند و به بنگاه دیگری مراجعه می‌کنند یا اینکه گاهی هم ممکن است برای توجیه مشاوران، پورسانت و حق کمیسیون بیشتر وعده دهند و پذیرفتن این معامله در نهایت به عهده بنگاهدار است که بین وجدان و درآمد بیشتر کدام یک را انتخاب کند.

ستون امروز نبض بازار به معرفی مشخصات تعدادی از واحدهای مسکونی گران‌قیمت در شرق تهران پرداخته است:

یک واحد مسکونی نوساز 107 متری در یکی از فرعی‌های خیابان تهران نو، متری 5 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است، در صورتی که ارزش حقیقی این واحد بین 3 میلیون و 550 هزار تا 3 میلیون و 960 هزار تومان برآورد شده است.

همچنین در خیابان پیروزی یک واحد مسکونی به متراژ 94متر مربع، نوساز با قیمت پیشنهادی فروش متری 4 میلیون و 200هزار تومان به بازار فروش عرضه شده است.

فروشنده اعلام کرده است که قیمت پارکینگ جداگانه محاسبه می‌شود. اما هر متر مربع واحدهاي مشابه در منطقه مذکور بین 3 میلیون و 260 هزار تا 3 میلیون و 600 هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

از سوی دیگر 5 میلیون و 500 هزار تومان قیمت هر متر مربع واحدی 93 متری نوساز در خیابان نیروی هوایی است، در صورتی که ارزش واقعی این واحد برای هر متر مربع بین 3 میلیون و 990هزار تا 4 میلیون و 420 هزار تومان است.

با توجه به این قیمت‌های پیشنهادی فروش، طبق گزارش مرکز آمار در 6 ماه پایانی سال 92 حداقل قیمت فروش یک مترمربع واحد مسکونی در منطقه 13 متری یک میلیون و 40هزار تومان و حداکثر قیمت فروش یک متر مربع واحد مسکونی 8میلیون و 666 هزار تومان بوده است.

همچنين 3 میلیون و 420 هزار تومان قیمت متوسط هر مترمربع واحد مسکونی معامله شده در منطقه 13 در نیمه دوم سال گذشته است.

سرگيجه در قيمت مسكن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا