گوناگون

سیستم‌های فیلتراسیون در نیروگاه شازند نصب می‌شود

2337531 931به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، حمید بادرستانی در بازدید استاندار مرکزی از بخش‌های مختلف این نیروگاه اظهار داشت: نیروگاه سال گذشته با مصرف یک هزار و 627 میلیون متر مکعب گاز رکورد مصرف گاز را طی سال‌های گذشته شکست.

وی، یکی از نتایج مصرف سوخت مازوت را کاهش حداقلی مصرف مازوت دانست و تصریح کرد: قیمت مازوت پنج برابر گاز است، مازوت موجب ایجاد خوردگی در تجهیزات می‌شود، به همین دلیل نیروگاه تمایل چندانی به مصرف این نوع سوخت ندارد.

مدیرعامل نیروگاه شازند با بیان اینکه آلایندگی نیروگاه بر اساس پژوهش اطلس آلایندگی نیروگاه‌های کشور در اراک تاثیرگذار نیست و تنها تا پنج کیلومتری نیروگاه آلاینده‌ها منتشر می‌شود، گفت: خوشبختانه با انجام پروژه فیلتراسیون میزان گاز co2 از خروجی دودکش‌ها کاهش پیدا کرده است.

بادرستانی گفت: در راستای توسعه فضای سبز نیروگاه 95 هکتار فضای سبز معادل چهار برابر میزان تعهد توسط این مجموعه ایجاد شده، علاوه بر آن پنج هزار اصله درخت حد فاصل نیروگاه تا چپقلی کاشته شده که طی تفاهم‌نامه‌ای با منابع طبیعی آب مورد نیاز از طریق اعتبارات شرکت تامین خواهد شد.

به گفته وی با وجود متهم بودن این نیروگاه به آلاینده بودن پنج میلیارد تومان تاکنون در بخش محیط زیست و فضای سبز هزینه شده است.

مدیرعامل نیروگاه شازند گفت: در دی و بهمن سال گذشته 90 درصد سوخت نیروگاه مازوت بوده، اما در همین مدت تعداد روزهای آلوده ناشی از گاز co2 بالغ بر سه روز بوده است.

بادرستانی، گازسوز کردن واحدهای نیروگاه، حذف گوگرد نازک در مبدا و نصب سیستم‌های فیلتراسیون به طور کامل را از اقدامات اجرایی این نیروگاه در راستای کاهش آلودگی هوا عنوان کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا