گوناگون

شرط اول پیشرفت کشور، وحدت، اتحاد و همبستگی حول محور اسلام، قانون اساسی ورهبری است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی شامگاه سه شنبه در حرم مطهر آن امام فقید گفت: خوشبختانه پرچم هدایت مردم بعد از ارتحال آن امام در اختیار شخصیتی قرار گرفت که او همان راه امام و مسیر امام را ادامه داد و در برابر انواع توطئه ها توانست کشور، نظام و انقلاب را حراست کند.

وی گفت: 25 سال بعد از رحلت ملکوتی امام ، این کشور حفظ شد اما در چه شرایطی حفظ شد در شرایطی که یک روز همه قدرت ها به عنوان ائتلاف برای آزادی کویت در همسایگی همین سرزمین اجتماع کرده بودند و کوچکترین خطا می توانست کشور را در کام جنگ فرو برد و کسی که توانست کشور را هدایت و مردم را در مسیر ایستادگی و مقاومت قرار دهد، رهبری معظم انقلاب بود.

روحانی با اشاره به دیگر  مشکلات منطقه ادامه داد: پس از آن بارها و بارها این منطقه در مسیر معضلات، مشکلات و جنگ قرار گرفت از جمله حمله به افغانستان، حمله به عراق، اشغال افغانستان، اشغال عراق و بعد توطئه های دیگر در لبنان، فلسطین، سوریه و دیگر دیار اسلامی که می بایست کشور در برابر انواع توطئه ها ایستادگی کند و مسیر صحیح تدبیر و استقامت را انتخاب کند و هم باید در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی به عنوان پایگاه ثبات در منطقه است افزود: در میان همه همسایگان و منطقه خاورمیانه، کشوری که دارای ثبات است جمهوری اسلامی ایران است. کشوری که امروز قدم به قدم قله های علم و دانش را فتح می کند، کشوری که دارای عزت و عظمت در سراسر جهان است و پرچم مبارزه با خشونت و افراط و تروریسم را در منطقه و جهان بر دوش گرفته است.

روحانی تصریح کرد: امروز شما می بینید آنهایی که داعیه تمدن در جهان دارند و به ظاهر می گویند با تروریسم مخالفیم در سوریه، لبنان، افغانستان و دیگر کشورها به تروریست ها هم از لحاظ تسلیحات و حمایت مالی و هم در سازمانهای بین المللی به صورت حقوقی از آنان حمایت می کنند اما جمهوری اسلامی با تروریسم هم در زبان و هم در مقام عمل مبارزه کرده و به آنهایی که امروز در این منطقه با تروریسم مبارزه می کنند کمک می کنند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه برای ادامه حرکت در مسیر پیشرفت و ثبات دو شرط وجود دارد افزود: شرط اول وحدت، اتحاد، همبستگی حول محور اسلام، قانون اساسی و رهبری است.

رئیس جمهور گفت: اگر دست به دست هم بدهیم و از اختلاف، انشقاق و شکاف پرهیز کنیم و نگذاریم عده ای در میان این مردم اختلاف و تفرقه ایجاد کنند به پیشرفت خواهیم رسید.

روحانی گفت: اسلام از آن همه است، قانون اساسی از آن همه است و رهبری به عنوان رهبری همه مردم ایران و کشورهایی که در مسیر انقلاب هستند می باشند،

وی تاکید کرد: هیچ کس نمی تواند بگوید اسلام از آن یک گروه است یا قانون اساسی و رهبری از آنِ گروه دیگر و اینها معیارهایی برای اتحاد و وحدت جامعه است.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز اگر تمام اقوام و مذاهب تحت پرچم لا اله الا الله و محمدرسول الله و همچنین راه اهل بیت عصمت و طهارت، خط امام و راهی که امروز رهبر انقلاب، کشور و مردم را هدایت می کنند قرار گیرند موفق خواهیم شد. هیچ  کس فکر نکند که با اختلاف و تفرقه، نظام ما و انقلاب ما پیشرفت خواهد کرد.

روحانی با تاکید بر اینکه پیشرفت، امنیت، ثبات در کشور در سایه وحدت و اتحاد است خاطرنشان کرد: این همان راه امام خمینی(ره) است که همواره بر آن تاکید می کرند. وحدت، اتحاد میان مسلمانان بویژه ملت مسلمان ایران و این سرزمین اسلامی راه امام است.

وی با اشاره به اینکه راه امام راه اخلاق، معنویت و تلاش بود ادامه داد: یک شرط بزرگ برای پیشرفت و ثبات و پیروزی در همه عرصه ها وحدت و اتحاد است.

رئیس جمهور شرط دوم پیشرفت، ثبات و پیروزی را جهاد دانست و گفت: جهاد به معنای عام کلمه و نه به معنای مقاومت در میدان جنگ یعنی تلاش پیگیر و معنای آن این است که از همه توان، ابزار و فرصت ها برای رسیدن به پیشرفت استفاده کنیم.

روحانی در ادامه در تعریف مدیریت جهادی گفت: مدیریت جهادی یعنی آنکه از همه توان، فرصت ها و امکانات آن بهره برداری کنیم. امروز با اتحادمان، جهادمان، تلاشمان و ایستادگی مان در همه عرصه ها پیروز میدان خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه ما در میدان سیاست خارجی از حقوق حقه ملت ایران به خوبی دفاع خواهیم کرد اظهار داشت: با وحدت ملت، ایستادگی و تلاش جهادی که این راهی است که ملت ما انتخاب کرده ما در میدان سیاست خارجی نیز از حقوق ملت ایران دفاع خواهیم کرد.

رئیس جمهور، دیپلمات های سیاست خارجی را سربازان خط مقدم نامید و تصریح کرد: با چارچوب ها و معیارهای مربوط به منافع ملی، مصالح ملی و خطوطی که رهبری ترسیم کرده اند در سیاست خارجی موفق خواهیم بود و از حقوق هسته ای دفاع و هم زنجیره های به ناحق تحریم را پاره خواهیم کرد.

بنابر این گزارش مردم نیز پس از این جمله رئیس جمهور شعار انرژی هسته ای حق مسلم ما است را سر دادند.

رئیس جمهور نیز در واکنش نیز این شعار مردم گفت: بی تردید انرژی هسته ای حق مسلم ما است بی تردید صلح و ثبات هم حق مسلم ما است. بی تردید پیشرفت و توسعه هم حق مسلم ماست. بی تردید علم و دانش حق مسلم ماست. بی تردید نفوذ در منطقه و جهان هم حق مسلم ماست و بی تردید وحدت حق مسلم ملت بزرگ ایران است.

روحانی تاکید کرد: با وحدت و ایستادگی از منافع ملت ایران در برابر زورگویان دفاع خواهیم کرد.

وی گفت: ما در طول 35 سال در فراز و نشیب های مختلف پیروز و موفق بودیم امروز هم پیروز و موفق خواهیم بود.

رئیس جمهور تصریح کرد: این کشور،کشور امام هشتم است و در پناه توجهات ولی عصر قرار دارد و این کشور دارای ملتی بزرگ، پرامید و با نشاط است که زیر پرچم اسلام، منافع ملی و حول محور رهبری خواهد بود.

روحانی در ابتدای صحبت های خود در این مراسم ، شب 14 خرداد را شب غم و سوگ برای ملت ایران دانست  و گفت: ساعت 10 و 30 دقیقه شب، روح ملکوتی امام عزیز و بزرگوار ما به جنان پرواز نمود و مردم ما در غم بزرگ تاریخ انقلاب اسلامی قرار گرفت.

رئیس جمهور روحانی افزود: ما در فردای آن روز یعنی 14 خرداد، لطف و عنایت خداوند را شاهد بودیم و مجلس خبرگان رهبری در عصر 14 خرداد کار عظیم و بزرگی انجام داد و نگذاشت پرچم انقلاب اسلامی حتی برای 24 ساعت روی زمین بماند و این پرچم را بر روی دوش سلاله فاطمه اطهر و شاگرد مکتب ائمه اطهار حضرت آیت الله خامنه ای قرار داد و این کار خبرگان رهبری التیامی بر زخم و غم این ملت بزرگ بود.

وی افزود: در آن روزگار هم شرق فکر می کرد پایان دوران دینی و خداپرستی است و هم غرب فکر می کرد که بر دوران حکومت دینی خط ابدی کشیده است و سراسر جهان به تبلیغ علیه خداپرستی، دیانت، معنویت و اخلاق پرداخته بود. امام راحل به عنوان یک فقیه بزرگ و یک عالم روشن ضمیر و یک عارف، سیاستمدار و انسان هوشمند توانست از پایگاه دین با حمایت مردم سراسر این سرزمین، پرچم نهضت اسلامی را به اهتزاز درآورد.

رئیس جمهور افزود: امام  همان مرد شجاعی بود که نه در برابر استبداد و نه در برابر استعمار سر فرود نیاورد و با اتکا به خداوند و در مسیر اسلام ناب محمدی مسیر نهضت اسلامی را در مسیر هدایت برای پیروزی قرار داد.

روحانی با اشاره به دوران نهضت اسلامی گفت: امام در سال 42 فریادش عمدتا بر ضد استبداد بود و برای آزادی مردم از ظالمان و ستمگرانی که به ناروا بر مردم سلطه یافته بودند تلاش می کرد و امام در سال 43  و در مبارزه با کاپیتالاسیون مبارزه با استعمار را آغاز کرد و حرکتش را در در مسیر مبارزه با استبداد و استعمار پیش برد و مردم بیدار و هوشیار این سرزمین پشت سر رهبری نهضت اسلامی حرکت کردند.

وی افزود: گرچه نهضت اسلامی فراز و نشیب های زیادی به خود دید و عزیزان زیادی شهید و یا تبعید شدند اما امام، آنی از مسیر نهضت اسلامی و ایستادگی برای دستیابی به اهداف خود باز نایستاد، چه آن روزی که در زندان بود و چه آن روزی که در ترکیه و سپس عراق و در دوران کوتاهی در فرانسه تبعید بود. در تمام این سالها امام اهداف خود را از یاد نبرد و در مسیر مبارزه متوقف نشد.

روحانی با بیان اینکه سال 57، 58 و 59 سال تثبیت نظام اسلامی بود ادامه داد: امام در تمام مراحل تثبیت انقلاب در مسیر تدبیر و عقلانیت در چارچوب موازین اسلامی حرکت خود را ادامه داد و در کنار آن نظر مردم و آرای مردم را کنار شریعت اسلامی به عنوان معیار قرار داد.

 رئیس جمهور با تاکید بر اینکه هرگز آرای مردم در این نظام به صورت تشریفات نبوده است گفت: امام هم نهاد های این نظام را در چارچوب رای مردم قرار داد و هم انتخاب مسئولین بزرگ نظام را بر مبنای آرای مردم و صندوق انتخابات مقرر کرد.

وی با اشاره به انتخابات سال 58 ادامه داد: در همان سال اول انقلاب اسلامی تمامی انتخابات از جمله انتخابات مجلس خبرگان قانون اساسی، رفراندوم، انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات مجلس برگزار شد و در همه این انتخابات ها امام بر اساس موازین شرع مقدس اسلام و آرای مردم، نظام را پیش برد و هدایت کرد.

روحانی با اشاره به انواع توطئه ها علیه انقلاب اسلامی افزود: امام راحل در برابر انواع توطئه ها از گروهک های تروریستی گرفته تا قدرت های استکباری و آمریکا به عنوان ابرقدرتی که در برابر ایران فکر می کرد این حرکت را به توقف وادار می کند ایستادگی و تمام این توطئه ها را خنثی کرد و نظام اسلامی را تثبیت نمود.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به دوران دفاع مقدس گفت: در این دوران در برابر توطئه ای که حزب بعث و قدرت های بزرگ بر علیه استقلال و تمامیت ارضی ایران طراحی کرده بودند ایستادگی کردیم و امام از همان لحظه اول به مردم قدرت ایستادگی داد و همه را بسیج کرد تا در برابر متجاوزین ایستادگی کنند و از ارتش و سپاه و بسیج و عشایر گرفته تا نیروی انتظامی همه و همه طبق فرمان امام به صحنه آمدند و امام توانست با ایجاد وحدت، اتحاد و یکپارچگی این دفاع مقدس را به پیروزی برساند.

وی تاکید کرد: امام در تمام این مسیر مدیریت کشور را در چارچوب معیارهای اسلامی به مردم نشان داد و نهادهای لازم را در این زمینه تاسیس کرد.

روحانی افزود: امام همان فقیهی بود که با صدای رسا به جهانیان اعلام کرد که اسلام می تواند در دنیای مدرن امروز بر جامعه حکومت و مدیریت کند و مردم را برای دستیابی به تمام اهداف معنوی و مادیشان رهنمون کند.

رئیس جمهور جملات خود را با این دعا به پایان رساند: خدایا روح بلند امام را در کنار عزیزانش پیامبر و ائمه هدی قرار بده و مسیر موفقیت و پیروزی برای ملت بزرگ ما مقرر بفرما.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی شامگاه سه شنبه در حرم مطهر آن همام با حضور حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان و آحاد مردم برگزار شد.

بر اساس این گزارش105 خبرنگار داخلی و خارجی اخبار برگزاری مراسم  بیست و پنجمین سالگر د ارتحال حضرت امام خمینی (ره) را پوشش می دهند.

مهمانان خارجی از 26 کشور برای شرکت در  این مراسم به تهران آمده اند.

بنا بر این گزارش فردا صبح همزمان با 14 خرداد سالروز ارتحال امام راحل، رهبر معظم انقلاب اسلامی در حرم مطهر امام خمینی (ره) سخنرانی خواهند کرد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا