گوناگون

شرکت ملی نفتکش تا 2 ماه دیگر از لیست تحریم ها خارج می شود

به گزارش ایرنا، علی اکبر صفایی در این خصوص افزود: شرکت ملی نفتکش در سال 2012 در لیست تحریم های اتحادیه اروپا قرار گرفت که پس از یک سال تلاش این شرکت برای اثبات نادرست بودن علل تحریم های کمیسیون اروپا، خوشبختانه دلایل حقوقی ما پس از برگزاری چندین جلسه مورد تایید دادگاه عمومی اتحادیه اروپا قرار گرفت.

عضو هیات مدیره شرکت ملی نفتکش ادامه داد: در پی این اقدامات، دادگاه عمومی اتحادیه اروپا پنج شنبه هفته گذشته 12 تیر ماه، به نفع شرکت ملی نفتکش رای داد و تحریم اعمال شده از سوی کمیسیون اروپا علیه این شرکت را به دلبل نبود، ادله کافی، لغو شده اعلام کرد.

وی درباره نتیجه لغو تحریم های شرکت ملی نفتکش نیز افزود: این شرکت در زمان تحریم ها و در مقطعی که کشتی های خارجی به دلیل تحریم ها تردد به آب های کشور را متوقف کردند، در راستای وظیفه ملی خود، توان و ناوگان خود را با تمام ظرفیت در خدمت صادرات نفت کشور قرار داد.

مدیر عامل شرکت ملی نفتکش ایران ادامه داد: با روی کار آمدن دولت یازدهم و گشایشی که در فضای بین المللی ایجاد شد و با توافق ژنو، برنامه ریزی های لازم برای توانمندسازی شرکت ملی نفتکش ایران و بازگشت به بازارهای بین المللی در دستور قرار گرفت که امیدواریم با لغو کلیه تحریم ها شاهد حضور دوباره ناوگان نفتکش ایران در بازارهای اروپا باشیم.

وی با بیان اینکه تحقق این مهم قطعا نیازمند زمان است گفت: تا بازگشت به این بازار درخواست ما از دولت یازدهم استفاده حداکثری از ظرفیت ناوگان نفتکش داخلی است.

مدیر عامل شرکت ملی نفتکش ایران با اشاره به اینکه در اثر تحریم ها و بدهی های گذشته، لطمات زیادی به این شرکت وارد شده است اظهار داشت: ظرفیت ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران یک ظرفیت ملی است که برای ادامه راه به حمایت ملی نیاز دارد.

به گزارش شرکت ملی نفتکش ایران، صفایی با بیان اینکه شرکت ملی نفتکش ایران به عنوان یک شرکت خصوصی پس از سال ها سختی در مسیر سودآوری قرار گرفته است، گفت: این شرکت از شرکت های طراز اول جهان در بخش حمل و نقل دریایی مواد نفتی محسوب می شود.

اقتصام(1)**2022**1594

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا