گوناگون

شرکت های دولتی حوزه حمل و نقل در استان کردستان سرمایه گذاری کنند

81171283 5708216

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز سه شنبه در جلسه شورای اداری استان کردستان با حضور وزیر اطلاعات، افزود: استان کردستان نه راه زمینی مناسبی دارد و نه راه ریلی و در فرودگاه سنندج هم امکان نشستن هواپیمای پهن پیکر وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه شرکت های هواپیمایی کشور هیچ توجهی به پروازهای فرودگاه سنندج ندارند، گفت: از شرکت های هواپیمایی انتظار داریم تعداد پروازهای فرودگاه سنندج را افزایش دهند و به هر بهانه این پروازها را لغو و یا محدود نکنند.

وی جذب سرمایه گذاران به استان را یکی از اولویت های دولت دانست و گفت: مانده ایم با این اوضاع نابسامان جاده و فرودگاه سرمایه گذار را چطوی به استان بیاوریم.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه در طول چهار ماه گذشته 50 درصد پروازهای فرودگاه سنندج کاهش یافته و امروز نیز اعلام شد که شرکت هواپیمایی آسمان که پیش از این هفته ای هفت پرواز به مقصد سنندج داشت و در مواردی هم این پروازها لغو می شد، سه پرواز دیگر خود را لغو می کند.

زاهدی با بیان اینکه به تهران اعلام کرده ام که اگر دولت قادر به حل مشکل پروازهای سنندج نباشد رسما فرودگاه سنندج را تعطیل می کنم، اظهار کرد: با این شرایط واقعا پاسخگوی مطالبات مردم و سرمایه گذارانی که سرمایه خود را به استان آورده اند، نیستیم.

وی گفت: هر زمانی مشکلی برای پروازی در سطح کشور پیش می آید فورا پرواز فرودگاه سنندج را لغو می کنند که این مساله عدالت محوری مد نظر رهبر معظم انقلاب در سیاست های اقتصاد مقاومتی را زیر سوال می برد.

وی از وزیر اطلاعات خواست این مساله را در هیات دولت مطرح کنند و برای رفع آن تدبیری بیاندیشند.

استاندار کردستان با بیان اینکه با همه مسوولان هواپیمایی کشور برای حل مشکل پروازهای استان تماس داشته ام، به ملاقات خود با رییس جمهوری در جلسه هیات دولت در سال گذشته اشاره و افزود: دکتر روحانی در آن دیدار خطاب به بنده گفت من کردستانی آبادتر می خواهم که با این نوع حمایت امکان تحقق این مهم نه تنها فراهم نشده بلکه استان ضعیف تر هم خواهد شد.

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در شرف تدوین قانون برنامه ششم توسعه کشور هستیم، گفت: رویکرد این برنامه اقتصاد مقاومتی و توازن منطقه ای است و ما از دولت می خواهیم در این برنامه کردستان را ویژه ببینند.

زاهدی با اشاره به اینکه کردستان در مسیر توسعه قرار دارد، پیشنهاد داد در قالب توازن منطقه ای استان هایی مثل کردستان که در مسیر توسعه قرار دارند مورد توجه قرار گیرند تا بخشی از عقب ماندگی های این استان ها جبران شود.

وی عقب ماندگی های کردستان را تاریخی و مزمن دانست و گفت: استان کردستان در برخی از شاخص ها در رتبه های آخر کشور قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه عمق این عقب ماندگی های آنچنان زیاد است که بعد از 35 سال از پیروزی انقلاب و با تلاش تمام دولت های پس از انقلاب این عقب ماندگی جبران نشده است، گفت: هنوز در برخی از شاخص ها در رتبه آخر کشور قرار داریم.

وی به مزیت های استان در بخش های آب، خاک، گردشگری، تجارت و مرز اشاره کرد و گفت: با وجود این همه مزیت و استعداد کردستان نباید عقب مانده باشد.

استاندار کردستان به توجه ویژه دولت تدبیر و امید به استان کردستان اشاره کرد و گفت: مجموعه دولت و بویژه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری عنایت ویژه ای به کردستان دارند به طوریکه اواخر سال گذشته تخصیص اعتبارات عمرانی استان بیش از میانگین کشوری بود اما عقب ماندگی ها آنقدر زیاد و مزمن است که توجه ویژه را می طلبد.

زاهدی به اشاره به اینکه استان کردستان پنج هزار و 400 شهید و 9 هزار جانباز و تعداد زیادی آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، گفت: مردم کردستان شایسته و سزاوار بهترین خدمات هستند.

وی کردستان را در سایه مشارکت مردم و تلاش نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی یکی از استان های امن کشور دانست و افزود: ایثارگری و از خودگذشتگی مردم کردستان این امنیت را رقم زده است.ک/3

7346/533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا