گوناگون

شناورهایی که سوخت به دریا می ریزند بايد جريمه شوند/ لزوم تسريع در رسيدگي به پرونده هاي قاچاق

به گزارش خبرنگار مهر، جاسم جادري عصر دوشنبه در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان با گراميداشت دهه امامت و ولایت و هفته نیروی انتظامی به طرح جامع مبارزه با کالا و ارز اشاره كرد و بيان داشت: این طرح برای همه سازمان ها در زمينه مبارزه با قاچاق تعیین تکلیف کرده که مستند به قوانین مبارزه با قاچاق است.

وي از اعضاي کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خواست تا اين طرح را مورد مطالعه دقيق قرار داده و نظرات خود را براي بررسي در نشست تخصصی اين طرح كه در تهران برگزار خواهد شد، ارائه دهند.

استاندار هرمزگان ادامه داد: همچنين از نهادهاي مرتبط مي خواهيم تا آمارهای خود در زمينه قاچاق را به اين کمیسیون اعلام کنند تا آمار کامل و اطلاعات دقیقي در اين خصوص داشته باشيم.

جادري همچنين خواستار جریمه شناورهایی شد که سوخت را به دریا می ریزند و افزود: ما پیشنهاد جریمه شناورهایی که سوخت را به دریا می ریزند را برای اصلاح قانون ارائه خواهيم داد تا در اين مورد نيز اقدامات قانوني لازم انجام شود.

وي عنوان كرد: برخورد قانوني با جایگاههای سوخت متخلف در زمينه قاچاق سوخت از ديگر مواردي است که روي آن تاکید داریم و همچنين از سازمان تعزیرات حکومتی درخواست داريم تا پرونده های قاچاق را در زمان سريعتري مورد رسيدگي قرار دهند.

نماينده عالي دولت در استان هرمزگان با بيان اينكه پديده قاچاق در نقاط مرزی مختلف وجود دارد، اظهار داشت: قاچاق در استان هرمزگان مشكلي ملی و کشوری است در حالی که براي مبارزه با آن تلاش هاي بسياري انجام مي شود اما ميزان هماهنگی ها در مبارزه با قاچاق در استان بايد افزایش پیدا کند و اگر هر نهادي به درستي به وظیفه سازمانی خود در اين زمينه عمل کند اين مشکل حل خواهد شد.

جادري خاطرنشان كرد: یک جانبه نگری در مبارزه با قاچاق کار ما را سخت می کند و وجود ناهماهنگی نيز اقدامات خوب را خنثی خواهد كرد كه لازم است هماهنگي بيشتري ميان متوليان اين بخش وجود داشته باشد.

وي تصريح كرد: يكي از پيشنهاداتي كه ما براي مبارزه با قاچاق اعلام کرده ایم فروش سوخت به صورت قانوني و رسمي توسط تعاونی هاي مرزنشینان است كه اگر این طرح تصویب شود دیگر نیازی به درگیری در اين خصوص وجود ندارد.

استاندار هرمزگان اضافه كرد: بايد به قاچاق ساير کالاها هم در استان توجه شود و همچنين تمامي صنایعی که در استان می توانند از سوخت گاز استفاده كنند، هرجا که امکانات آن فراهم است بايد از اين سوخت استفاده کنند.

شايان ذكر است؛ در اين نشست طرح جامع مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور و عملکرد شش ماهه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مورد بررسي قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا