گوناگون

شهرستان بشرویه استخر شنای عمومی ندارد/ ضرورت تکمیل پروژه های ورزشی

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی مهدی نژاد ظهر دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات و مسائل ورزش شهرستان اظهار کرد: نبود استخر سرپوشیده در شهرستان و نیمه تمام بودن استخر سرپوشیده آموزش و پرورش از جمله مشکلات پیش رو در ورزش شهرستان است.

وی با بیان اینکه طی پیگیری های انجام شده قول مساعد برای تکمیل استخر شنای سرپوشیده آموزش و پرورش را گرفته ایم، ادامه داد: متاسفانه استخر شنا برای عموم مردم در شهرستان وجود ندارد.

مهدی نژاد افزود: استخر آموزش و پرورش نیز برای تکمیل به اعتباری حدود دو میلیارد تومان نیاز دارد که می طلبد با پیگیری نماینده این شهرستان این مشکل مرتفع شود.

وی افزود: علی رغم همه مشکلات در سطح ورزش شهرستان، فعالیت های ورزشی خوبی انجام شده و تاکنون در سطح استان، پنج هیئت ورزشی از بشرویه مقام استانی کسب کرده اند.

مهدی نژاد به درخشش فراوان در بحث ورزش های همگانی و عمومی اشاره کرد و گفت: در این زمینه شهرستان رتبه دوم در استان را دارا است.

فرماندار بشرویه همچنین به سالن نیمه تمام روستای غنی آباد این شهرستان اشاره کرد و گفت: این سالن که یکی از مصوبات سفرهای دوم رئیس جمهور در دولت نهم و دهم است تاکنون 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مهدی نژاد افزود: این پروژه از جمله پروژه های مرتبط به اعتبارات ملی است که برای تکمیل نیاز به 750 میلیون تومان اعتبار دارد.

وی افزود: تکمیل گود زورخانه شهرستان که تاکنون 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است نیز نیاز به 400 میلیون تومان اعتبار دارد.

مهدی نژاد با اشاره به جایگاه ویژه ورزش در کشور بیان کرد: در بشرویه ورزش جدای از مسائل فرهنگی نیست و مردم با روحیه فرهنگی و برای سالم سازی جو فرهنگی شهرستان فعالیت می کنند.

مشکلات ورزشی بشرویه مطرح شد

lمحمد دهوکی عضو شورای اسلامی شهر بشرویه نیز در این جلسه با بیان اینکه  اعتبارات ورزشی در بشرویه بسیار کم است، اظهار داشت: این شهرستان نیازمند ارتقا نمایندگی تربیت بدنی به اداره است.

وی همچنین خواستار افزایش اعتبارات ورزشی به مناطق محروم شد و با اشاره به نبود امکانات اولیه در بعضی موارد، گفت: توجه ویژه به بحث ورزش ضروری است زیرا ورزش یکی از ارکان مهم در سلامتی هر فرد به شمار می رود.

عباس محسن زاده مسئول پرورش اندام شهرستان بشرویه نیز در این نشست بیان کرد: ورزش پرورش اندام و مسابقات پاورلفتینگ آقایان شهرستان بشرویه پنج سال رتبه برتر استان را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه با وجود کسب رتبه برتر کمترین بودجه را در این زمینه داریم، گفت: باتوجه به موفقیت های پی در پی این شهرستان در زمینه ورزش پرورش اندام در استان، میزبانی مسابقات انتخاب کشوری استان را به بشرویه اختصاص داده اند که قرار است در اسفندماه در بشرویه برگزار شود.

هادی ساداتی پور مسئول هیئت کونگ فو بشرویه نیز به مشکل نبود سالن ورزشی در حد کافی برای بانوان و آقایان اشاره کرد.

وی افزود: نبود بودجه کافی، برق سالن شهرستان که تنها با چهار لامپ روشنایی دارد، تخریبی بودن یکی از سالن های بشرویه از لحاظ امنیتی و فنی از دیگر مشکلات ورزش بشرویه به شمار می رود.

ساداتی پور با بیان اینکه بشرویه هیچ امکانات تفریحی ندارد خواستار توجه ویژه به بحث ورزش در شهرستان شد.

علی اکبر روحبخش مسئول هیئت فوتبال نیز در این جلسه دغدغه اصلی را بحث مالی دانست و ظهار داشت: در بحث فوتبال با توجه به آب و هوای گرم بشرویه، از فضاهای روباز شهرستان تنها ساعات خاصی می توانیم استفاده کنیم چرا که چمن ما به امکانات نوری تجهیز نیست.

روحبخش خواستار مجهز کردن یکی از میادین ورزشی چمن به امکانات نوری شد و گفت: با این کار نیروهای ما می توانند در ساعات بیشتری از چمن بشرویه استفاده کنند.

مسئول هیئت فوتبال بشرویه نیز گفت: نهادینه کردن قسمتی از اعتبارات ادارات برای بحث ورزش، بخشودگی مالیات برای صاحبان معادن و سرمایه داران برای تیم داری آنان پیگیری شود و همچنین تخصیص بودجه در راستای افزایش مهارت و دانش مربیان و داوران از دیگر خواسته های جامعه ورزش فوتبال شهرستان است.

محمدخادم رئیس اداره بهزیستی بشرویه نیز با بیان اینکه 22 درصد جمعیت شهرستان بشرویه تحت پوشش بهزیستی هستند خواستار توجه ویژه به تخصیص اعتبار در راستای برگزاری مسابقات ورزشی بین آنان شد.

سیدامجدی مسئول ورزش والیبال بانوان شهرستان بشرویه تنها مشکل بزرگ بانوان ورزشکار شهرستان را نبود سالن ورزشی مختص بانوان در بشرویه دانست.

محمدرضا شرکا مسئول هیئت دوچرخه سواری شهرستان بشرویه نیز با بیان اینکه این هیئت با خودیاری اعضا و کمک های اداره ورزش تاکنون تورهای 15 روزه و یکماه بسیاری را برگزار کرده است، خواستار واگذاری این هیئت به بخش خصوصی شد.

حجت الاسلام و المسلمین امام جمعه شهرستان بشرویه نیز اظهار داشت: طبق پیگیری های اخیر در خصوص مباحث مالی و پروژه های نیمه تمام شهرستان که با توجه به کمبود اعتبار از جمله راه و مدارس و… نیمه تمام مانده مبلغ بسیار خوبی در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام محمد شمس الدین با اشاره به برگزاری بیشتر ورزشهای همگانی گفت: بحث ورزش در شهرستان بشرویه نیازمند اعتبار است که می طلبد به جد این امر پیگیری شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا