گوناگون

شهید ˈرستگارˈ در زمان درمان در خارج کشور نیز ایثارگری را از یاد نبرد

81219055 5791880

برادر شهیدان ˈعبدالعلی و عباسعلی رستگارˈ با اشاره به فیلمی که از برادر شهیدش در گنجه خاطرات خود دارد، می گوید: هنوز با دیدن صحنه هایی که عبدالعلی ملتمسانه از کادر پزشکی می خواست تا اول به درد همرزمان مجروحش برسند، اشکم جاری می شود.

ˈحبیب الله رستگارˈ می افزاید: عباسعلی در 21 سالگی به شهادت رسید و عبدالعلی بیش از 19 بهار از عمرش نگذشته بود که شاهد وصل را در آغوش کشید اما گذشت و ایثار، بزرگ منشی و حمایت از ضعفا از ویژگی های بارز این دو برادر بود.

برادران رستگار متولد روستای محروم ˈباقرخانˈ در حاشیه شهر بجنورد بودند که عباسعلی در بحبوحه مبارزات انقلابیون، با حضرت امام (ره) آشنا شد و همراهی با این نهضت را با توزیع اعلامیه و نوارهای سخنرانی حضرت امام در بجنورد آغاز کرد.

عباسعلی که در اوان پیروزی انقلاب به عنوان سرباز ارتش در لشگر 30 پیاده گرگان خدمت می کرد به صورت داوطلبانه خدمت سربازی خود را در مناطق جنگی گذراند و پس از پنج ماه در منطقه ˈپنجوینˈ عراق در یکم آذر سال 62 به شهادت رسید.

عبدالعلی متولد سال 44، نیز که سه سال از برادر شهیدش کوچکتر بود، راه او را پیشه کرد و به صورت داوطلبانه به جبهه رفت و حضورش در جبهه طولانی تر از عباسعلی بود و در 25 اسفند سال 63 در عملیات خیبر به شهادت رسید و پیکر مطهرش پس از 14 سال مفقودالاثری به بجنورد آمد.

ˈحبیب اللهˈ برادر شهیدان رستگار در گفت و گو با ایرنا در حالی که از یادآوری خاطرات برادران شهیدش صدایش به لرزه افتاده بود، گفت: عبدالعلی هر زمان که فرصت پیدا می کرد به یاری مردم مستضعف می شتافت و به آن ها کمک می رساند.

وی گفت: برادرم در جبهه در واحد تخریب خدمت می کرد و چند بار هم در عملیات های مختلف مجروح شده بود به طوری که شیمیایی شدن وی به حدی بالا بود که او را برای معالجه به کشور اتریش اعزام کردند.

وی افزود: عبدالعلی شخصیتی خاص داشت، با این که چند نوبت در زمان حضور در جنگ مجروح شده بود ولی دست از گذشت، ترغیب جوانان محله به حضور در جبهه و تبعیت از امام و مقتدای خود نکشید.

وی به نحوه شهادت عبدالعلی اشاره کرده و می گوید: او پس از بهبودی نسبی از معالجه در اتریش به کشور بازگشت، بلافاصله برای شرکت در عملیات ˈخیبرˈ فراخوانده شد زیرا او در واحد تخریب محل خدمتش مسوولیتی داشت که فورا خود را به منطقه رساند و در این عملیات شرکت کرد و در 25 اسفند سال 63 شربت شهادت نوشید.

برادر شهیدان عبدالعلی و عباسعلی رستگار به وظیفه مردم در برابر شهدا اشاره کرد و افزود: مردم ما به خوبی به وظیفه خود نسبت به شهدا و راه آن ها واقفند و نیازی به توصیه ما ندارند.

وی گفت: در این 34 سال که از عمر انقلاب می گذرد به وضوح شاهدیم که مردم فهیم ما با الگوپذیری از راه شهدا، تبعیت از ولایت فقیه در همه صحنه ها حاضرند و پشتیبانی خود را از انقلاب امام خمینی (ره) و رهبری حضرت آیت الله خامنه ای نشان داده اند.

آموزش و پرورش بجنورد در تجلیل از مقام شامخ شهیدان ˈعباسعلی و عبدالعلی رستگارˈ، دبستان محل تولد آنان را به نام این شهیدان نامگذاری کرد.

استان 867 هزار نفری خراسان شمالی دو هزار و 742 شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است. ک/3

623/626

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا