گوناگون

شورای توسعه فرهنگ قرآنی منسجم تر عمل کند/ راه اندازی دانشگاه قرآنی در انتظار تامین اعتبار

به گزارش خبرنگار مهر، نشست هم اندیشی موسسات قرآن و عترت استان البرز، با حضور نماینده ولی فقیه در البرز پیش از ظه شنبه برگزار شد.

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی با اشاره به اینکه قرآن نور است و مسیر سعادت دنیوی و اخروی بشر را روشن می کند، اظهار داشت: خداوند از قرآن به عنوان نور، فرقان، هدایت نام برده که هر کدام از این کلمات مفاهیم جامعی را در خود جای داده اند که اگر کسی بخواهد در زندگی مادی و معنوی سعادتمند باشد باید به آیات این کتاب مقدس رجوع کند و این آیات را درجریان عادی زندگی خود به کار گیرد .

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه برای تحقق اهداف قرآنی درمرحله نخست باید چشم انداز این حوزه به طور کامل تبیین شود، گفت: پس از تبیین چشم انداز باید با برنامه ریزی مدون برای اجرای طرح های قرآنی استان اقدامات لازم را انجام داد.

خطیب جمعه کرج ادامه داد: بدون برنامه ریزی هیچ رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده میسر نیست و استان البرز ظرفیت های بسیار مناسبی در حوزه قرآن و عترت دارد که باید این ظرفیت ها شناسایی و به فعلیت برسند.

نماینده ولی فقیه در البرز خاطرنشان کرد: باید توان و ظرفیت مناطق مختلف استان به طور کامل شناسایی شود تا بر اساس این پتانسیل ها برنامه ریزی مناسبی برای ترویج فرهنگ قرآنی در استان صورت بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به احداث دانشگاه قرآنی در استان اشاره کرد و افزود: طرح راه اندازی دانشگاه قرآنی در حال بررسی است و در صورت تصویب و تامین اعتبار به زودی عملیات احداث آن آغاز می شود.

در ادامه نشست سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز بر ضرورت توجه به موسسات قرآنی در ردیف اعتبارات شورای توسعه قرآنی تاکید کرد و گفت: از این تعداد 42 موسسه موافقت اصولی خود را دریافت کرده اند و در مرحله ثبت اساسنامه قرار دارند.

جان محمد خوب پور در ادامه با اشاره به اینکه اکثر موسسات قرآنی استان البرز فعالیت گسترده ای در حوزه ترویج و نشر فرهنگ قرآنی دارند و تنها پنج مورد از این موسسات غیر فعال هستند، یادآور شد: حفظ، تفسیر و ترجمه قرآن تنها بخشی از فعالیت های موسساتی است که گروه های سنی کودک تا بزرگسال را تحت پوشش خود قرار داده اند.

خوب پور تاکید کرد: برگزاری کارگاه های پژوهشی، مشاوره خانواده، کلاس های مهدویت و تربیت اسلامی فرزند از دیگر برنامه های موسسات قرآنی استان است.

سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز افزود: موسسات قرآنی استان ظرفیت های زیادی دارند و با حمایت 30 درصدی مسئولان می توان از توان 70 درصدی آنها استفاده کرد.

این مسئول در پایان سخنان خود اظهار داشت: متاسفانه تا کنون در ردیف اعتبارات شورای توسعه قرآنی استان به موسسات قرآنی توجهی نشده است که امید است این موضوع در این شورا مطرح و اعتبار ویژه ای برای موسسات در نظر گرفته شود .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا