گوناگون

صدور 11هزار جلد شناسنامه‌ی مکانیزه تحت وب در میناب

رئیس اداره‌ی ثبت احوال میناب از صدور بیش از 11 هزار جلد شناسنامه‌ی مکانیزه تحت پایگاه داده‌ای جمعیت کشور در شهرستان‌های میناب و سیریک از ابتدای پارسال تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خلیج فارس از میناب، «نصرت‌ عسکریان» با بیان اینکه اداره‌ی ثبت احوال میناب و سیریک، علاوه‌بر اداره‌ی مرکزی در بخش‌های سیریک، سندرک و هشتبندی نیز نمایندگی دارد، اظهار کرد: پوشش خوبی در حوزه‌ی ثبت وقایع حیاتی در این منطقه از شرق هرمزگان که از نظر جغرافیایی گستردگی قابل توجهی نیز دارد، حاصل شده است.

وی با اشاره به فرآیند صدور شناسنامه‌ی مکانیزه در حوزه‌ی ثبتی میناب و سیریک، خاطرنشان کرد: پارسال، 8102 مورد درخواست تعویض شناسنامه دستی به مکانیزه و تحت وب به اداره‌ی ثبت احوال میناب و سیریک رسیده است.

رئیس اداره‌ی ثبت احوال میناب افزود: این در حالی است که در چهار ماهه‌ی نخست سال هم شمار درخواست‌ها برای تعویض شناسنامه‌، به 2975 مورد درخواست بالغ می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش هم‌چنین از وصول 183 مورد درخواست برای تغییر نام خانوادگی و بیش از 86 مورد درخواست برای تغییر نام طی سال گذشته در اداره‌ی مذکور خبر داد.

عسکریان با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای ثبت درخواست صدور کارت ملی هوشمند نیز در میناب فراهم شده است، خاطرنشان کرد: طی چهارماهه‌ی نخست سال حدود 700 کارت ملی هوشمند در میناب برای متقاضیان تحت طرح پایلوت که هم‌زمان با سراسر شهرستان‌های هرمزگان عملیاتی شد، صادر و به افراد مربوطه تحویل داده شده است.

این مسئول با بیان اینکه پیرامون تعویض شناسنامه‌ها از دستی به مکانیزه و تحت وب، وارد مرحله فراخوان عمومی نشده‌ایم، خاطرنشان کرد: از شهروندان در حوزه‌ی شرقی هرمزگان که شناسنامه‌های آنان مشکلی ندارد تقاضا داریم، با توجه به اولویت‌هایی همانند عکسدار کردن شناسنامه‌ها، مفقودی و تعویض ناشی از تغییر مشخصات سجلی، هم‌اکنون برای دریافت شناسنامه‌های مکانیزه اصرار نورزند و تا مقطع همه‌گیر شدن صدور این شناسنامه‌ها نسبت به ارائه درخواست‌های لازم برای تعویض شناسنامه اقدام کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا