گوناگون

صنایع دستی و محلی قائمشهر با ایجاد بازارچه عرضه محصولات رونق می گیرد

81164055 5695519

به گزارش خبرنگار ایرنا، آنان عصر روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال قائمشهر که با ریاست فرماندار برگزار شد همچنین بی رغبتی صنعتگران صنایع دستی و تولید کنندگان محصولات محلی به ادامه فعالیت در این بخش را نشات گرفته از نبود بازار فروش دانستند.

رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان قائمشهر دراین جلسه گفت: بیش از 40 صنعتگر توانمند و ماهر شهرستان در رشته های گلیم بافی ، معرق ، منبت و سفال مشغول به فعالیت و تولید کالا هستند.

ˈمحسن باستانیˈ ادامه داد:محصولات دست ساخته این افراد هم اکنون غالبا در کارگاههای آنان و در محیطی نه چندان مناسب عرضه می شود .

وی در مورد مکان عرضه کالاهای این هنرمندان گفت: کارگاه این هنرمندان محیطی برای تولید و به دور از دسترسی آسان شهروندان برای دیدن آثار است .

به گفته رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری قائمشهر می بایست فضایی برای عرضه مناسب و دسترسی آسان علاقمندان به خرید این محصولات وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: نبود مرکزی در قالب بازارچه صنایع دستی و محصولات محلی برای عرضه این کالاها زمینه ساز حضور دلالان و خرید ارزان اثار هنرمندان فراهم شده است .

باستانی گفت: افراد از استانهای دیگر با شناسایی هنرمندان چیره دست قائمشهر مبادرت به خرید ارزان این محصولات می کنند تا به بازار مصرف و عرضه محصولات در دیگر نقاط کشور اقدام نمایند.

وی خاطرنشان کرد: در حالیکه علاقمندی برای خرید محصولات صنایع دستی و محلی وجود دارد ، مکانی برای عرضه این محصولات وجود ندارد.

باستانی اظهارداشت: فراهم کردن مکانی برای عرضه محصولات هنرمندان موجب رونق بازارفروش و افزایش درآمد آنان خواهد شد .

رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری قائمشهر از تلاش برای تهیه زمین و ایجاد بازارچه صنایع دستی دراین شهرستان خبرداد و گفت: هشت هزار متر مربع زمین برای ایجاد این بازارچه نیاز است .

وی ازآمادگی سرمایه گذاربرای ایجاد این بازارچه خبرداد وافزود: مناطقی نزدیک به مبادی ورودی و خروجی شهر مکان مناسبی برای ایجاد این بازاچه است .

رییس اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان قائمشهر نیز دراین جلسه از فعالیت افرادی برای تهیه نان محلی خبرداد و گفت: تاکنون پنج نفر مجوز فعالیت پخت نان محلی اخذ کردند.

ˈ محمد مهدی شیرخانیˈافزود: این افراد مکانی برای فروش و عرضه نان محلی ندارند .

وی اضافه کرد: دلسردی و کندی برای ایجاد نانوایی محلی نشات گرفته از این مساله است .

رییس اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان قائمشهر نیز به وجود پنج هزار بافنده فرش در شهرستان اشاره کرد و افزود:نبود مکان عرضه محصولات آنان باعث شده تا تمایلی به انجام کار نداشته باشند.

وی اضافه کرد: بهمین منظور مقدمات ایجاد بازارچه فرش در مدت یکماه آینده فراهم شده است .

فرماندار شهرستان قائمشهر گفت: ایجاد بازارچه صنایع دستی و محصولات محلی از ماههای قبل در دستور کار قرار گرفت.

ˈمهدی محمدیˈ افزود: شناسایی دو مکان برای ایجاد بازارچه برنامه ای برای رونق صنایع دستی و محلی است .ک/4

7329/402

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا