گوناگون

صنعتگران واقعی تاوان اقدامات اشتباه دولت گذشته را می پردازند

81230549 5811343

روسای انجمن های خانه صنعت و معدن مازندران روز سه شنبه در آیین تجلیل از صنعتگران، معدنکاران و مشاورین فنی و مهندسی و پیشکسوتان صنعت و معدن استان افزودند: هر چند به تدابیر دولت یازدهم امیدواریم اما تنها راه موفقیت، حذف افراد سودجو و تشخیص دادن صاحبان تولید و صنعتگران واقعی است.

رییس خانه صنعت و معدن استان مازندران با بیان اینکه دولت های نهم و دهم و مجلس به وعده های خود عمل نکردند، گفت: سه سال پیش طرح حمایت از تولید با انجام سه هزار نفر ساعت کار کارشناسی با چندین بار اصلاحات، قانون شد اما طرحی که حداقل حمایت را برای تولیدکنندگان داشته است، با دخالت هایی توسط افراد سودجو، عملیاتی نشد.

ˈداریوش هندوییˈ افزود: دولت های نهم و دهم ضربه سنگینی را بر پیکر تولید زده اند.

هندویی ادامه داد: لابی گری عده ای با نمایندگان مجلس آنقدر قوی است که طرح های حمایتی در راستای پیشرفت و رونق تولید و رشد اقتصادی به سرانجام نخواهد رسید و مقررات ناقص و افراد سودجو، تولید را به فلاکت رساندند.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران تصریح کرد: ما به تدابیر دولت یازدهم امیدواریم و برای حفظ آبرو و عزت نظام، چراغ کارخانه های تولیدی را به هر شکل ممکن به امید اجرایی شدن بسته حمایتی دولت دکتر روحانی روشن نگه می داریم.

ˈمحمد علی زکریاییˈ رییس انجمن فلزی خانه صنعت، معدن استان مازندران نیز گفت: صنعتگران تاوان اشتباهات دولت گذشته را می دهند.

وی با بیان اینکه رانت خواران در حکومت زیاد شده اند و در تمامی لایحه های اقتصادی دولتی و بخش خصوصی نفوذ دارند، ادامه داد: دزدی و اختلاس توسط افراد معمولی انجام نمی شود.

وی به اختلاس سه هزار میلیاردی مه آفرید و اعدام وی اشاره کرد و گفت: چرا حکومت مابقی دست اندرکاران این اختلاس بزرگ را که اقتصاد کشور را به لجن کشیده اند، معرفی نمی کند.

زکریایی خاطرنشان کرد: این مسئله جای تعجب دارد که در چنین شرایطی، هنوز هم بعضی از تولیدکنندگان و صنعتگران همچنان کارخانه را سرپا نگه می دارند و تولید می کنند و از این همه بی مهری ها خسته نمی شوند.

ˈنصر الله صدرزاده ˈ رییس انجمن معدن خانه صنعت و معدن استان مازندران نیز به وجود 220 واحد معدنی دارای مجوز در استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد، 160 واحد فعال است.

وی با بیان اینکه بیشتر معادن ارزشمند مازندران تعطیل است، ادامه داد: مشکلات معدن کاران در کمبود نقدینگی، بالا رفتن قیمت ماشین آلات و واردات تجهیزات مورد نیاز است.

وی ادامه داد: مشکلات زیست محیطی ، منابع طبیعی و قوانین دست و پاگیر و رای به تفسیر شخصی از قانون توسط برخی از کارشناسان دولتی فعالیت معدنی را در استان با چالش جدی مواجه کرده است.

وی بر لزوم انجام اکتشاف و مهیا کردن زیرساخت ها برای فعالیت معدنکاری در مازندران تاکید کرد و بیان داشت: سرمایه گذار در حوزه معدن وجود دارد اما دولت باید زمینه حضور را مهیا کند.

رییس انجمن معدن مازندران از اداره کل راه و شهرسازی انتقاد کرد و گفت: تمامی پیمانکاران راهسازی در محورهای هراز و سوادکوه به معدنکاران شن و ماسه تبدیل شدند.

وی ادامه داد: آنان بدون اینکه حق و حقوق دولت را نیز پرداخت کنند، با برداشت بی رویه به حریم و بستر رودخانه چندین برابر صدمه زدند.

ˈحسن رضا دسترنج ˈ رییس انجمن غیر فلزی مازندران نیز گفت: طرح هدفمند کردن یارانه ها در دولت نهم و دهم، کمر صنعت را شکسته است.

وی با بیان اینکه صنعت ضعیف و فلاکت بار فعلی میراث دولت قبلی است، ادامه داد: جامعه ما جامعه تولیدی نیست.

وی با بیان اینکه ارزش تولید و اشتغال فرهنگ سازی نشده است، ادامه داد: امروز فرزندی در خانواده ایرانی به تولید و کار توجهی ندارد.

وی به مشکلات واحدهای صنعتی غیر فلزی استان مازندران اشاره کرد و گفت: در کشور نفتی ، 70 درصد واحد های صنعتی گازوییل مورد نیاز خود را از بازار سیاه و آزاد تامین می کنند که جای بسی تاسف دارد.

وی با بیان اینکه افرادی که در غارت بیت المال دست دارند، باید معرفی شوند، بیان داشت: بانک ها دم از قانون و مقررات می زنند اما خودشان به هر کسی که علاقه مند باشند، تسیهلات پرداخت می کنند.

ˈغلامرضا عشریه ˈ رییس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی مازندران به شکل گیری شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: این شورا کمیته بررسی مشکلات بانکی، مالیاتی و تامین اجتماعی واحدهای صنعتی و تولیدی واقعی را شکل داده است.

وی با بیان اینکه بسته حمایتی دولت از تولید و صنعت را در مازندران به درستی هدایت خواهیم کرد، بیان داشت: امروز دولت تدبیر و امید برای بخش خصوصی اهمیت ویژه ای قایل شده است.

وی دغدغه اشتغال، افزایش درآمد و بالا رفتن قدرت خرید مردم را یک نگرانی همگانی دانست و گفت: دولتمردان تدبیر و امید تمامی راه حل های خروج از این مشکلات را در گرو همکاری و مشارکت بیشتر بخش خصوصی می دانند و امید واریم این همکاری در عمل محقق شود.

ˈمحمد محمدپور ˈ رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خروج از بحران صنعت و تولید استان مازندران را دور از انتظار ندانست و گفت: با عملیاتی شدن بسته حمایتی دولت از تولید، عمده این مشکلات حل خواهد شد.

وی اضافه کرد: نقدینگی و تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را تا پایان ماه جاری را عملیاتی خواهیم کرد.

وی به رونق گرفتن چندین پروژه تولیدی و صنعتی نیمه کاره مازندران از جمله کک سازی، زغالشویی ، معدن کردآباد و فولاد البرز اشاره کرد و گفت: این طرح ها با تامین اعتبارات ارزی و ریالی به اتمام رسیده و بهره برداری خواهند شد.

در پایان این مراسم که در سالن اتاق بازرگانی مازندران برگزار شد از 38 نفر از صاحبان نمونه واحدهای صنعتی و معدنی ، واحدهای نمونه مشاوره فنی و مهندسی و پیشکسوتان صنعتی و معدنی استان قدردانی شد.ک/4

2585/608

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا