گوناگون

ضرورت اشاعه مکتب اصیل حسینی در مراسمات ماه محرم

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن مجتهد شبستری بعداز ظهر یک شنبه در جشن عید غدیر در تبریز با اشاره به اینکه باید در ماه محرم در مراسماتی که خرافه گویی را رواج می دهند شرکت نکرد، ادامه داد: هدف از عزاداری ها فهم قیام امام حسین(ع) است که باید در این خصوص مداحان توجه ویژه ای به خرافه زدایی داشته باشند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه اگر از گریه و زاری ها بهره برداری معرفتی و عقیدتی انجام نشود بدون شک در پازل دشمن قرار گرفته ایم، ادامه داد: واقعه غدیر و معرفی حضرت علی(ع) به عنوان جانشین و وصی پیامبر اکرم(ص) به منزله ی تکمیل خلقت انسان است.

آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه اگر پیامبر اکرم(ص) به فکر معرفی جانشین خود نبود تعالی بشر ابتر باقی می ماند، اظهار داشت: ولایت به منزله مفتاح و ضامن اجرای بقیه احکام و شرایع الهی است و رمز قبولی اعمال در محضر خداوند تبارک و تعالی است.

وی با بیان اینکه دشمن در عصر حاضر به دنبال منحرف کردن جوانان و خانواده ها است، گفت: نوع جنگ دشمن با مسلمانان فرق کرده و آنها می خواهند با ضربات فرهنگی به اسلام ضربه بزنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه فرقه ی شیرازی با 16 شبکه ی ماهواره ای و بودجه دولت انگلیس شیعه خرافی را ترویج می کنند، افزود: آمریکا و انگلیس هرجا که شائبه تشیع وجود دارد با سه عامل اختلاف افکنی و انحراف و جنایت وارد می شود و به دنبال تبلیغ اسلام آمریکایی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا