گوناگون

طرح برداشت ریالی از منابع صندوق توسعه ملی برای ساماندهی تسهیلات ازدواج جوانان به هیات رئیسه مجلس تقدیم شد

81238335 5824592

عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با بیان این مطلب گفت : در مقدمه این طرح با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تغییر الگوی جمعیتی کشور تاکید شده است که باید به اصلاح الگوی نسل و جمعیت کشور در سال های پس از 1400 توجه شود .

وی افزود: در حال حاضر جمعیت جوان کشور در حدود 17 میلیون نفر است و با معضلی به نام تجرد 11 میلیونی مواجه هستیم . این در حالی است که از ابتدای سال 93 حدود دو میلیون نفر در انتظار دریافت تسهیلات ازدواج بسر می برند.

عزیزی ادامه داد: در مورد اشتغال نیز آمارها نشان می دهد نرخ بیکاری جامعه 10.4 است و هم اکنون درصد بیکاری جوانان 24.8 درصد و در حدود 4.5 میلیون نفر نیز در حال تحصیل هستند.

وی ادامه داد: براساس این طرح دولت به منظور ساماندهی تسهیلات ازدواج جوانان مکلف می شود معادل 500 میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی به عنوان افزایش سپرده نزد صندوق امام رضا(ع) به ودیعه گذارد و این صندوق مکلف است با هماهنگی کمیته ساماندهی جوانان امکانات لازم برای تسهیل ازدواج جوانان را فراهم کند.

عبدالرضا عزیزی، ناصر صالحی نسب، عمران علی محمدی، محمدرضا پورابراهیمی، محمد سقایی، سیدشریف حسینی، محمدسعید انصاری، محمدعلی پورمختار، علیرضا خسروی، ارصلان فتحی پور، ستادی حسینی، حمیدرضا عزیزی، حسین امیری، ابوالقاسم خسروی، حسینعلی شهریاری، ابراهیم کارخانه ای، موسی غضنفرآبادی، عبدالکریم جمیری، حسین سبحانی نیا، عبدالرضا مصری، روح الله حسینیان، جواد کریمی قدوسی، مهدی کوچک زاده، حمید رسایی، سیدمهدی موسوی نژاد، نبی الله اسدی، محمدحسن دوگانی، سیدعبدالکریم هاشمی، احمد آریایی نژاد، یعقوب جدگال، رضا رحمانی، علی مروی، حسین نیازآذری، قاسم احمدی لاشکی، احمد شوهانی، حسن خسته وند، محمد علیپور، حسین میرمحمدی، کمال علیپور، مهناز بهمنی، حسن کامران، فرهاد قصیری، شهروز افخمی، عبدالرحمن رستمیان، عوض حیدرپور، سیدمحمدعلی موسوی و سیدباقر حسینی از جمله امضا کنندگان این طرح هستند.

به گفته وی این طرح با امضای 250 نفر از نمایندگان به هیات رئیسه مجلس تقدیم شده است.

سیام (3) ** 9121 ** د . الف**1581

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا