گوناگون

طرح تحول نظام سلامت را نقد کنید

سلامت نیوز :از آنجایی که هر طرحی به موازات مفید بودن آن با چالش های بسیاری روبرو خواهد بود سلامت نیوز در نظر دارد با کمک جامعه پزشکی که از نزدیک با مزایا و معایب و کاستی های اجرای طرح روبرو شده اند این طرحرا نقد کرده و اشکالات ان را برای کمک به اجرای هرچه بهتر آن بررسی کند.
از آنجایی که جامعه پزشکی و پرستاری و همچنین کادر اجرایی بیمارستانی نقش کلیدی در اجرای این طرح دارند میتوانند وزارت بهداشت را با نقد سازنده از طریق ارسال عکس فیلم و یادداشت و نظرات و پیشنهادات خود در جهت بهبود اوضای سیستم درمانی کشور یاری رسانند.
لازم به ذکر است از تاریخ 15 اردیبهشت سال جاری اجرای طرح بزرگ تحول در حوزه سلامت در دولت تدبیر و امید رقم خورد که هدف اصلی از اجرای آن کاهش هزینه های درمانی و پرداخت از جیب مردم در بیمارستان های دولتی به 10 درصد است.
اجرای این طرح در 557 بیمارستان دولتی آغاز شده و برنامه های آن:کاهش میزان پرداختی بیماران بستری در بیمارستان‌های دولتی،برنامه ترویج زايمان طبيعي،ارتقای کیفیت هتلینگ در بیمارستان‌های دولتی،حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، حضور پزشكان متخصص مقیم در بيمارستان‌هاي دولتی،ارتقای کیفیت خدمات ویزیت در بیمارستان‌های دولتی،برنامه حفاظت مالی از بیماران صعب‌العلاج، خاص و نیازمند و نهایتا نظارت بر حسن اجرای برنامه های تحول سلامت است.
از نظر بسیاری از کارشناسان و متخصصان، طرح تحول سلامت، طرح جامع و خوبی است اما برخی نیز بر این اعتقادند که اجرای کامل این طرح با مشکلات فراوانی همراه خواهد بود.
لذا از کلیه حرف پزشکی که در این طرح در حال خدمت رسانی به مردم هستند دعوت می شود مشکلاتی که از زمان اجرای این طرح در بیمارستان های دولتی با آن مواجه شده اند را با ما در میان بگذارند باشد که بازگویی مشکلات از زبان شاغلین در طرح تحول سلامت راهگشای وزارت بهداشت برای اجرای بهتر آن باشد.
لازم به ذکر است نام اشخاص ، پیام ها و نظرات شما عزیزان به عنوان امانت محرمانه نزد این خبرگزاری محفوظ می ماند .
عزیزان یادداشتهای خود را به پست الکترونیکی news@salamatnews.com ارسال کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا