گوناگون

طرح تحول نظام سلامت موجب کاهش هزینه های بیمارستانی گیلان شده است

81199456 5757806

به گزارش ایرنا، دکتر ˈانوش برزیگرˈ با تشریح طرح تحول نظام سلامت و اثرات آن در استان گیلان افزود: این طرح بزرگ بهداشت و درمان در نظام سلامت کشور بوده و به شدت هزینه های بیمارستانی را کاهش داده است.

وی گفت: طرح تحول نظام سلامت کار بزرگ دولت تدبیر و امید بشمار می رود و این طرح در تحقق عدالت سلامت نقش بسزایی دارد.

وی یادآور شد: نسبت به اجرای دقیق این طرح نظارت مستمر از سوی هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تشکیل تیم های ویژه بازرسی وجود دارد.

برزیگر هدف این طرح را دسترسی عادلانه مردم به خدمات به خصوص در مناطق محروم، کاهش هزینه های درمانی از جیب مردم و در نهایت توسعه ، جذب و ماندگاری پزشک متخصص ذکر کرد.

وی بیمارستان قلب دکتر حشمت رشت را به عنوان نمونه ذکر کرد و خاطرنشان کرد: در این بیمارستان هزینه عمل قلب و آنژیوپلاستی قبل از اجرای طرح بسیار بالا و پرداخت آن برای بیماران سخت بود.

وی حداقل هزینه عمل جراحی و آنژیوپلاستی در این بیمارستان را 30میلیون و حداکثر یکصد میلیون ریال و با هزینه های جانبی گاهی تا 420میلیون ریال ذکر کرد و اظهار داشت: پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت کشور این هزینه ها به یک دهم کاهش یافته است و روستاییان پنج درصد آن را می پردازند.

برزیگر با اشاره به اینکه طرح تحول نظام سلامت از 15اردیبهشت در گیلان همزمان با کشور آغاز شده است، یادآور شد: بر اساس این طرح بتدریج هزینه های درمان در بیمارستان ها کاهش یافته و در آینده نیز نباید این هزینه ها پرداخت شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه به تشریح سه عضو مهم مغز ، قلب و چشم پرداخت و به حفظ سلامت و توجه به این ارگان های مهم بدن از سوی مردم تاکید کرد.

وی افزود: چشم آینه تمامی بیماری هاست و علائم اکثر بیماری ها از طریق چشم نشان داده می شوند.

این متخصص قلب با اشاره به اینکه هنوز علم پزشکی نتوانسته از یکی از اسرار خلقت، که کار خود بخودی قلب است، رمزگشایی کند تصریح کرد: این ذرات بی کران عشق که به جان تعبیر می شود همان نیروی حیاتی است که خداوند برای حرکت این عضو مهم بدن به انسان بخشیده است .

وی اظهار داشت: گیلان 19هزار پرسنل درمانی، هفت دانشکده و 23بیمارستان دولتی دارد.ک/2

619/ 603

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا