گوناگون

طرح جلوگیری از کشتار غیرمجاز دام در پارس آباد مغان اجرا می شود

81165709 5698451

به گزارش ایرنا ، ایرج بیگدلو روز جمعه در بازدید از کشتارگاه صنعتی پارس آباد افزود: صیانت از بهداشت عمومی جامعه وظیفه همگانی است چرا که سهل انگاری در بهداشت عمومی سلامت جامعه را به خطر خواهد انداخت.

وی با بیان این که حمایت از رفاه و آسایش مردم در راستای ارتقای بهداشت عمومی یکی از مهم ترین وظایف دولت است گفت: به تمام پرونده های تخلفاتی در زمینه کشتار غیربهداشتی و غیر مجاز دام با قاطعیت رسیدگی می شود.

وی اظهار کرد: بر اساس قانون کشتار دام باید در کشتارگاه استاندارد انجام شود زیرا اقدام خودسرانه در کشتار دام و عرضه لاشه بدون بازرسی بهداشتی علاوه بر تهدید بهداشت عمومی موجب بروز و شیوع انواع بیماری های مشترک بین انسان و دام می شود.

فرماندار پارس آباد با تاکید بر این که اطمینان مردم از سلامت دام و فرآورده های خام دامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است افزود: در فواصل زمانی منظم به همراه ضابطین دستگاه قضایی از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی در منطقه بازدید خواهد شد.

وی از فعالیت کشتارگاه صنعتی مجهز و مدرن در این شهرستان خبر داد و از دامداران و قصابان دام منطقه خواست برای جلوگیری از بیماری ، دام های خود را برای کشتار به این واحد صنعتی بسپارند.

7121/594/530

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا