گوناگون

طرح سرشماری کشاورزی بستری مناسب برای برنامه ریزی در برنامه ششم توسعه کشور است

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر عاشوری شامگاه دوشنبه در جلسه بررسی وضعیت طرح سرشماری کشاورزی فومن افزود: اجرای این طرح گامی برای تهیه چارچوب و فهرست های آماری از تعداد بهره برداران کشاورزی، تهیه اطلاعات این بخش برای طبقه بندی مناسب و ساماندهی وضعیت کشاورزی در استان و شهرستان است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت طرح سرشماری کشاورزی اظهارداشت: جمع‌آوری آمار و اطلاعات دقیق و به هنگام کشاورزی برای مسئولان و برنامه‌ ریزان اقتصادی و کشاورزی بسیار مهم است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سرشماری عمومی کشاورزی از پنجم ماه مهر سال جاری در کشور آغاز و تا هجدهم ماه آبان ماه نیز ادامه دارد، گفت: آگاهی از نیازهای کشاورزی گامی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: برای آگاهی مسئولان و برنامه‌ ریزان کشور از آخرین آمار و اطلاعات مربوط به بخش کشاورزی، سرشماری عمومی کشاورزی هر 10 سال یکبار باید انجام شود.

عاشوری تصریح کرد: برای برنامه‌ریزی در آینده باید نخست مسئولان آمار و اطلاعات دقیقی در دست داشته باشند که این اطلاعات مورد نیاز بخش کشاورزی به شکل سرشماری عمومی از مردم تهیه می‌ شود.

وی با بیان اینکه جمع آوری آمار و اطلاعات کشاورزی برای برنامه ریزان اقتصادی و کشاورزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، افزود: اطلاعات و آمار صحیح به مسئولان کمک می کند برنامه ریزی صحیح و اصولی برای تامین نیاز کشاورزان و روستائیان داشته باشند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی مهمترین هدف از اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی را تعیین شاخص های آماری در حوزه کشاورزی اعلام کرد و افزود: این سرشماری می تواند مجموعه وسیعی از اطلاعات مورد نیاز برای برنامه ریزی های کشاورزی را فراهم کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سرشماری عمومی کشاورزی برای نخستین بار به صورت الکترونیکی اجرا می شود، اظهار امیدواری کرد: این رویکرد باعث افزایش دقت اطلاعات، کاهش هزینه ها، افزایش سرعت پردازش داده ها و کاهش زمان انتشار نتایج سرشماری شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا