گوناگون

طرح نظام سلامت موجب ارتقای سطح سلامت و درمان جامعه می شود

81221440 5795906

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری اردبیل ، جواد زنجانی در جلسه شوراتی سلامت و امنیت غذایی اردبیل افزود: اجرای این طرح که از برنامه های دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت و بهداشت و درمان در کشور می باشد ، موجب کــاهش هزینه های دریافتی از بیماران ، و ارایه خدمات بهتر و مناسب تر به مردم و رضایتمندی عمومی شده است.

وی با اشاره به توجه جدی دولت تدبیر و امید به بحث غذا و درمان اظهار کرد: اگر امنیت غذایی وسلامت مردم به خطر بیفتد غیر قابل جبران است و به همین منظور صرفه جویی که از محل یارانه ها شده ، برای ارتقای سطح خدمات بهداشتی درمانی مردم اختصاص یافته است.

زنجانی با اشاره به 7 بسته و برنامه در طرح تحول نظام سلامت گفت: این بسته ها شامل ، کاهش میزان بیماران بستری ، ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستانها ، ترویج زایمان طبیعی ، حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم خصوصاً پزشکان متخصص ـ حضور پزشکان متخصص در بیمارستانها به صورت مقیم و همچنین ارتقای کیفیت خدمات ویزیت در درمانگاهها و کلینیک ها و صرف زمان مناسب برای مردم است که در بیمارستان های دولتی در 55 روز گذشته در حال اجرا می باشد .

او با تاکید بر نظارت در بیمارستان ها بیان کرد: هر بیمارستانی بی مورد هزینه ای به مردم تحمیل کند و یا در حفظ شأن و کرامت بیماران کوتاهی نمایند برخورد قانونی می شود .

در این جلسه دکتر فرهاد پورفرضی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل نیز گزارش از روند اجرای طرح تحول سلامت در بیمارستانهای استان را ارائه کرد و گفت: با اجرای این طرح در بیمارستانهای استان 79 پزشک مقیم مستقر و 27 پزشک نیز در مناطق محروم ماندگار شده اند ، و برنامه های مختلفی برای حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج نیز در دست بررسی و اجرا می باشد .

وی از راه اندازی آزمایشگاه مرجع خبرداد و گفت: در این آزمایشگاه تمامی آزمایش های بیمار در یک مرکز انجام می شود .

8123/530

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا