گوناگون

ظرفیت های معدنی گیلان برای تامین مواد اولیه صنایع استفاده می شود

81222167 5797208

ˈرامین میرصادقیˈ روز سه شنبه در گفت وگو اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: واحد بنتونیت اکتیو که محصول تولیدی آن تحت عنوان خاک رنگبر برای تصفیه انواع روغن های خوراکی و صنعتی به مصرف رسیده و تنها واحد تولیدی در سطح کشور می باشد، از جمله این واحدهای صنعتی منحصربفرد است.

وی یکی از برنامه های اصلی این اداره را استفاده از ظرفیت های معدنی در تامین مواد اولیه صنایع استان و استان های همجوار خواند و تصریح کرد: از این رو در سال جاری با فعال سازی یک واحد معدنی استخراج سنگ نما، بخشی از ظرفیت های واحدهای سنگبری استان تامین خواهد شد.

رییس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با توضیح دیگر برنامه های این سازمان تصریح کرد: استفاده از منابع خاک های صنعتی در صنایع کاشی و سرامیک استان نیز از جمله مواردی است که مطالعات آن در واحدهای مزبور در دست بررسی می باشد.

میرصادقی با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن طرح مطالعه تولید آهک کلسینه در جوار معادن آهک استان گفت: این مجموعه تامین کننده نوعی از آهک که مورد نیاز بسیاری از صنایع بزرگ استان نظیر فولاد و کاغذسازی است، می باشد.

وی در ادامه این گفت وگو تعداد پروانه های بهره برداری معادن گیلان را در حال حاضر 112 فقره عنوان کرد.

میرصادقی افزود: میزان استخراج اسمی از این معادن طی سال 11 میلیون و 387 هزار و یکصد تن و ذخایر قطعی 850 میلیون تن است.

رییس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان بیان داشت: اشتغال مستقیم در این معادن نیز یک هزار و 819 نفر می باشد.

وی تصریح کرد: حدود 13 نوع ماده معدنی شناخته شده در استان گیلان شناسایی شده که اکثریت آن را معادن آهک ، شن و ماسه کوهی ، سنگ لاشه ، خاک صنعتی و میکا تشکیل می دهد.

میرصادقی معادن میکاشامل میکای یا علی گوابر و میکای جنوب املش و معادن شن و ماسه کوهی شامل معادل جوبنکار ، گنجه شماره یک و واریزه کوهی جوبن و معادن آهک شامل سنگ آهک تخت آسمان و آهک و مارن نیاول را از معادن مهم و برجسته استان ذکر کرد.

به گفته میرصادقی؛ معدن سنگ آهک جنوب ترک نشین نیز از جمله معادنی است که فعالیت خود را طی سال جاری به طور چشمگیری آغاز کرده که افق جدیدی را در زمینه تولید سنگ نما می گشاید.

دهم تیرماه، روز صنعت و معدن نامگذاری شده است.ک/3

7296/695

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا