گوناگون

ظرفیت هنری بانوان اردبیل به توسعه اقتصادی منتج شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید ناصر اسحاقی بعد از ظهر دوشنبه در آئین افتتاحیه نمایشگاه عطر هنر ویژه توانمندی های بانوان جوان کانون های مساجد استان اضافه کرد: فراهم کردن فرصت ارائه توانمندی صنایع دستی برای بانوان بهترین راهکار در توسعه اقتصادی این قشر است.

وی با بیان اینکه باید به دنبال توانمندسازی بانوان هنرمند جامعه که 50 درصد جمعیت استان را شامل می شود، باشیم، تاکید کرد: تحقق این مهم نیازمند اهرم های فرهنگی و هنری است.

مدیر کل ارشاد اسلامی استان با اشاره به نقش بانوان در توسعه هنرهای دستی و تبدیل آن به ثروت و اقتصاد ادامه داد: هم اکنون بانوان با ورود به صنایع دستی و سایر فعالیت های اقتصادی حرکت خود را در این زمینه آغاز کرده اند و باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی ایجاد بازار عرضه محصولات را از مهمترین حمایت های دولتی در این زمینه برشمرد و تصریح کرد: امروز در اردبیل نگاه تبدیل روستاها به بنگاه های اقتصادی پیگیری می شود، این آرمان بزرگی است که همه باید در تحقق آن کمک کنند.

اسحاقی برگزاری نمایشگاه توانمندی بانوان جوان را حرکت فرهنگ مطلوب در این مسیر برشمرد و بیان داشت: تبدیل علم به ثروت یکی از مهمترین مباحثی که باید مورد توجه قرار گیرد، چراکه نه علم و نه ثروت به تنهایی نمی توانند توسعه اقتصادی و اجتماعی را رقم زنند.

IMG 0187

وی عنوان کرد: اگر هر علمی به ثروت و هر قدرتی به منزلت تبدیل شود شاهد تامین معاش خانواده از نظر بهداشت روانی و تعادل روانی در جامعه خواهیم بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اردبیل نیز در این مراسم با بیان اینکه تلفیق هنر و جوانی با ابتکار و نوآوری دستاوردهای عطیمی را برای جامعه در پی خواهد داشت، متذکر شد: به همین منظور شهرداری اردبیل در جهت توسعه برنامه های فرهنگی و هنری بویژه در مناطق کم برخوردار تلاش می کند.

کیومرث اوچی با اشاره بهبرنامه ها و فعالیت های فرهنگی و هنری شهرداری اردبیل بویژه از سوی سازمان فرهنگی ورزشی این نهاد یادآور شد: تلاش می شود این برنامه بویژه در مناطق حاشیه شهر و محروم تداوم و افزایش یابد.

وی همچنین از توسعه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری فرهنگسراهای اردبیل خبر داد و افزود: باید از امکانات فراهم شده در مناطق محروم و کم برخوردار در راستای توسعه فرهنگی این مناطق بهره گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا