گوناگون

عید قربان روز ذبح تعلقات دنیوی و هواهای نفسانی است

مدیر حوزه علمیه گلستان با تبریک عید قربان به همه مسلمانان جهان گفت: عید قربان، از اعیاد بزرگ مسلمانان و عید رهایی از تعلقات دنیوی و هواهای نفسانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی ملکی صبح امروز (12 مهر ماه) با اشاره به فرارسیدن روز عرفه گفت: روز عرفه روز رحمت الهی است، روزی که خداوند درهای بخشش و کرم خود را می‌گشاید و سفره احسان و لطفش را می‌گسترد و بندگان خود را درگاه خود دعوت می‌کند.

عضو شورای حوزه علمیه استان گلستان تصریح کرد: روز عرفه روز بسیار بزرگ و مبارکی است به طوری که خورشید بر هیچ روزی بزرگ‌تر و با فضیلت‌تر از آن نتابیده است.

ملکی ادامه داد: چه نیکوست که مردم جهان در این روز به درگاه عبودیت دست بندگی بلند کرده و خاضعانه از ایزد متعال درخواست بخشایش کنند.

وی اظهار کرد: عید قربان پیامی بزرگ برای مردم جهان دارد و آن سرسپردگی و بندگی ایزد لایزال است.

ملکی تصریح کرد: عید قربان روز ذبح تعلقات دنیوی و هواهای نفسانی است. انجام فرائض الهی در این روز، قلب‌ها را التیام می‌بخشد و انسان را به قرب الهی نزدیک‌تر می‌کند.

عضو شورای حوزه علمیه استان گلستان خاطرنشان کرد: حضرت ابراهیم و اسماعیل (ع) باید الگوی مردم جهان قرار گیرند زیرا پس از شنیدن حکم الهی پدر بدون درنگ از پسر خود و پسر نیز از جان خود گذشت.

ملکی یاد آور شد: این روز بزرگ، روز اتحاد و یکپارچگی مسلمانان جهان است. مردم جهان با بزرگ داشتن این روز در ماه ذی‌الحجه یکپارچگی و ایمان خود را به جهانیان نشان می‌دهند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا