گوناگون

عراق خواستار تسریع تحویل تسلیحات از آمریکا

384219 710سفیر عراق در آمریکا با بیان اینکه آمریکا باید خطر گروه تروریستی داعش را درک کند، خواستار تسریع تحویل تسلیحات خریداری‌شده به عراق شد.

به گزارش فارس، در پی ادامه درگیری‌ها در استان «نینوا» عراق و اقدامات تروریستی گروه داعش در این کشور، بغداد از واشنگتن خواست روند تحویل تسلیحات به عراق را تسریع کند.

«لقمان فیلی» سفیر عراق در واشنگتن که روز چهارشنبه با نشریه «وال‌استریت‌ژورنال» گفت‌وگو می‌کرد، ضمن ابراز نگرانی نسبت به ناآگاهی کشورهای غربی در مورد گروه تروریستی «داعش»، گفت این گروه تهدیدی برای امنیت جهان است.

وی افزود: «چیزی که ما می‌گوئیم، این است که لازم است یک حس اضطرار وجود داشته باشد. انتظار داریم که ایالات متحده این حس اضطرار را درک کند.»

به نوشته وال‌استریت‌ژورنال، بالگردهای آپاچی، جنگنده‌های اف-16 و تجهیزات نظارتی از جمله اصلی‌ترین مواردی است که عراق خواستار تسریع روند تحویل آن‌هاست.

عراق از آمریکا 36 فروند بالگرد آپاچی و ده‌ها فروند جنگنده اف-16 خریداری کرده، اما بنا بر اعلام شرکت‌های سازنده، چندین ماه طول می‌کشد تا این تجهیزات به عراق تحویل داده شده و ارتش این کشور بتواند از آن‌ها استفاده کند.

وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که «برت مک‌گورک» به عنوان نماینده واشنگتن راهی بغداد شده تا در مورد کمک‌های احتمالی به مبارزه با داعش با مقامات عراقی گفت‌وگو کند.

«جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت انتظار دارد که کمک‌ها به ارتش عراق افزایش یابد، با این وجود هنوز جزئیاتی در این مورد وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا