گوناگون

عزت و عظمت انقلاب مرهون شهدا و جانبازان انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با روز جانباز، ظهر دوشنبه نماینده‌ ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، داود محمدی، نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی و نادر نصیری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با دیدار از جانبازان، به استقبال طرح “سپاس از علمداران حماسه” رفتند.

آیت ‌الله هادی باریک ‌بین در این دیدار ضمن تبریک روز جانباز اظهارداشت: برای همه ما باعث افتخار است که امروز به مناسبت روز جانباز به دیدار جانبازان می‌رویم و از رشادت‌ها و فداکاری‌های آنان در هشت سال دفاع مقدس تجلیل و تقدیر می‌کنیم.

وی افزود: جانبازان از سیره زندگی حضرت ابوالفضل(ع) الگو گرفتند تا توانستند در جنگ تحمیلی با استقامت و شجاعت در برابر دشمنان مبارزه کنند و با بهره‌گیری از روحیه ایثار و گذشت این امام توانستند در این جنگ حماسه بیافریند و امروز الگوی آحاد جامعه باشند.

داود محمدی، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: انسان هرگاه در برابر جانباز قرار می‌گیرد در مقابل رشادت‌ها و جان‌ فشانی‌های آنان احساس شرمندگی می‌کند و عظمت آنها را بیشتر درک می کند.

وی افزود: جانبازان در جنگ تحمیلی ایثار کردند و امروز هم با تحمل درد و رنج ناشی از مجروحیت سختی‌های بسیاری را تحمل می‌کنند که باید قدردان این خدمات باشیم.

محمدی با بیان اینکه جانبازان در جنگ تحمیلی با داشتن روحيه جانبازی با هدف احیا و حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی در کشور تلاش کردند تصریح کرد: امیدواریم امروز بتوانیم با درس گرفتن از روحیه ایثار و شجاعت این قشر، وظیفه خود را بدرستی انجام دهیم و ادامه‌دهنده راه آنان باشیم.
 
نادر نصیری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین هم در خصوص اجرای طرح سپاس از علمداران حماسه، گفت: سالروز ولادت حضرت ابوالفضل(ع) و روز جانباز، یادآور رشادت‌ها و فداکاری‌های جانبازان حماسه‌ساز در جنگ تحمیلی است و هرگز ایثارگری‌های آنان را در برپایی این انقلاب از یاد نخواهیم برد.

وی گفت: این دیدارها با هدف گرامیداشت یاد و خاطره‌ حضور و جانفشانی‌های جانبازان سرافراز در ایام دفاع مقدس در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل انجام می‌شود.

نصیری با بیان اینکه برنامه‌های دیدار مسئولان و معاونان بنیاد شهید قزوین با خانواده‌های جانبازان موجب تقویت روحیه عاطفی آنان می‌شود اظهارداشت: اجرای این برنامه امسال با جدیت بیشتری در دستور کار این نهاد قرار دارد.

وی افزود: برنامه سپاس از علمداران حماسه در روز جانباز و با حضور ائمه جمعه و مسئولان و معاونان این نهاد در 19 شهر استان قزوين با ديدار از 57 خانواده جانباز در حال برگزاری است.
 
سرهنگ مهدی طاهرخانی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین نیز گفت: جانبازان حماسه سا‌زان واقعی انقلاب اسلامی هستند که برای حفظ و برپایی ارزش‌های انقلاب اسلامی با روحیه ایثارگری در هشت سال دفاع مقدس حضور یافتند.

وی تصریح کرد: امروز عزت، امنیت و اقتداری که در کشور حاکم است، مدیون زحمات بی‌دریغ آنان در هشت سال دفاع مقدس است که امیدواریم بتوانیم وظیفه خود را نسبت به آنان به درستی انجام دهیم.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا