گوناگون

علت حادثه قطار تهران – مشهد ؛سرعت غیرمجاز و تغییر مسیر بوده است/ برکناری و استعفای برخی از مدیران در این رابطه

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگارن، به نقل از واحد مرکزی خبر “محسن پورسید آقایی” مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، عبور از چراغ قرمز در ورود به ایستگاه با سرعت غیرمجاز و تغییر مسیر و اعلام اشتباه مسئول کنترل ایستگاه را علت اصلی وقوع سانحه قطار تهران- مشهد (در روز پنجشنبه) اعلام کرد.
در سانحه قطار تهران- مشهد، دو قطار در ایستگاه امروان در 45 کیلومتری دامغان یک نفر کشته و 31 نفر زخمی شدند.

همچنین “محسن پورسید آقایی”در این باره گفت: چهار نفر شامل مسئول کنترل ایستگاه، مسئول کنترل ناحیه، لوکوموتیوران و کمک لوکوموتیوران از کار معلق شدند تا پرونده آنان در تخلفات اداری رسیدگی گردد.

وی افزود: سه تن از مدیران از جمله معاون اداره کل شاهرود ، رئیس اداره سیر و حرکت و رئیس اداره ایمنی راه آهن شاهرود برکنار شدند و تنزل درجه و توبیخ کتبی درج در پرونده جزای دیگر رؤسای ادارات مرتبط بود.

“پورسید آقایی” همچنین در این رابطه ادامه داد: مدیرکل راه آهن شاهرود شخصا به صورت داوطلبانه و به دلیل کوتاهی کارکنان تحت امرش استعفا داد که با این استعفا موافقت شد.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: برای جلوگیری از بروز چنین حوادثی در جلسه امروز تصمیم گرفته شد تمام ایستگاه ها به سیستم کنترل اتوماتیک قطار مجهز شود.

وی افزود: اولویت این طرح مسیر تهران- مشهد است که تا شهریور ماه انجام می گیرد و بقیه ایستگاه ها نیز تا پایان سال مجهز به این سیستم خواهد شد که با تجهیز ایستگاه ها به این سیستم ،لوکوموتیو به محض ورود به ایستگاه و دیدن چراغ قرمز به طور خودکار می ایستد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا