گوناگون

غبار روبی از تئاتر بسیار سخت است

به گزارش خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران صبح امروز نشست خبری نمایش “کلیک کوچولو” با حضور احمد سلیمانی کارگردان نمایش، محمدرضا کوهستانی نویسنده، علیرضا محمدی و آرش دادگر بازیگر در تالار کنفرانس مجموعه‌ی تئاتر شهر برگزار شد.

 

احمد سلیمانی کارگردان نمایش کلیک کوچولو در این نشست عنوان کرد: 3 سال پیش ما این نمایش را برای جشنواره فجر آماده کردیم اما به دلیل مشکلاتی که پیش آمد نتوانستیم آن را در جشنواره اجرا کنیم.

2446675 209

 

وی ادامه داد: بعد از اینکه اجازه‌ی اجرا در جشنواره را ندادند، قول اجرای عمومی را به ما دادند، اما متأسفانه هیئت نظارت دوره‌ی پیش با مضمون این نمایش مشکل داشت و اجرای عموم را هم ندادند.

 

سلیمانی تصریح کرد: بعد از 3 سال پیگیری به لطف اتابک نادری به اجرا در تالار قشقایی رسیدیم.

 

وی در ادامه با اشاره به نمایشنامه گفت: نمایش 3 ایپزودیک است و به معضلات اجتماعی می‌پردازد اما نمی‌توان زیاد در مورد قصه صحبت کنم چرا که داستان مشخص می‌شود.

 

سلیمانی گفت: حال تئاتر خوب نیست و بی پولی در تئاتر باعث شده که تئاتری‌ها از تئاتر به جای دیگری بروند تا بتوانند امرار معاش کنند.

 

وی با درخواست توجه مسئولان به تئاتر اظهار داشت: چنانچه امسال فرهنگ نامیده شده پس تئاتر هم جزء از فرهنگ بوده است و باید به آن برسند.

 

سلیمانی افزود: در هفته‌های پایانی مجید امیری بازیگر یکی از ایپزودها از گروه جدا می‌شود و سام قریبیان به جای آن بازی می‌کند.

 

در ادامه نشست محمد رضا کوهستانی نویسنده نمایش کلیک کوچولو عنوان کرد: خوشبختانه اکنون سیاستگذارای‌ها به گونه‌ای شده، این نمایش که 3 سال پیش توقیف بود می‌تواند اجرا برود.



وی افزود: تئاتر ما تعادل ندارد و باید اعتدالی را در آن ایجاد کنیم من فکر می‌کنم نقش تماشاگر بسیار مهم است و نمایشنامه را طوری نوشتم که با حس و حال مخاطب یکسان باشد.



کوهستانی تصریح کرد: سال‌های پیش بهانه‌های بسیاری برای اجرایی نشدن این کار آوردند به عنوان مثال ب ما می‌گفتند نمایشنامه‌تان تلخ و تند است،‌‌ البته ما را بازی داده بودند.

 

وی اظهار داشت: شورای نظارت سابق نه دلیل کیفی می‌آورد و نه دلیل ساختاری داشت.



آرش دادگر بازیگر نمایش کلیک کوچولو در این نشست خبری بیان کرد: بعد از مدتی کارگردانی فیلمی برایم سخت بود که برای کارگردان دیگری بازی کنم اما با اصرار احمد سلیمانی و حسین پارسایی قبول کردم در یکی از ایپزودها بازی کنم.

 

وی ادامه داد: موقعیت، متن کوهستانی و شرایط ایپزودها را دوست داشتم چرا ه در پایان هر ایپزود به ذهن تماشاگر شوک وارد می‌شود. 

دادگر تصریح کرد: غبار روبی در تئاتر بسیار سخت است چرا که تئاتر جمع نیست و بی نظمی بسیاری دارد.

 

وی افزود: گروههای تئاتری زحمت بسیاری می‌کشند ولی سرانجام چیزی نصیبشان نمی‌شود اما من به نسل آینده و مدیران آینده امیدوار هستم.



علیرضا محمدی بازیگر نمایش یک کلیک کوچولو در پایان  عنوان کرد: من جزء دو نفر بازمانده از نمایش 3 سال پیش هستم چرا که همه‌ی بازیگران به جز من و پریناز ایزیار تغییر کرده است.



وی ادامه داد: ما هر کدام 3 ایپزود 20 دقیقه‌ی داریم و کار فضای کاملا رئال دارد.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا