گوناگون

فاز جدید کارخانه آسفالت شهید مجیدی مجهز به سیستم غبارگیر راه‌اندازي شد

به گزارش خبرنگار مهر، این کارخانه با هدف جلوگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی به سیستم غبارگیر بگ فیلتر مجهز شده است که با استفاده از این سیستم، آلایندگی در محیط زیست در مقایسه با سایر دستگاه‌های مشابه به میزان قابل توجهی کاهش مي‌يابد.

 فناوری بگ فیلتر یا همان فیلتر خشک، جدیدترین تکنولوژی محیط‌زیستی برای جلوگیری از آلودگی و انتشار آلاینده‌های کارخانه در فضای شهر است.‌

فیلترخشک به‌وسیله کیسه های تعبیه‌شده داخل آن، آلودگی هوا را جذب می‌کند و علاوه بر کاهش شدید آلودگی هوا، به‌دلیل خشک‌بودن مدل فیلتر آن، در مصرف آب نیز صرفه‌جویی می‌شود؛ ضمن اینکه بارگیری آن اتوماتیک و بهره‌وری به همراه کیفیت آسفالت تولیدی نیزافزایش یافته است.

 با ورود این کارخانه به خط تولید‌،حجم تولیدی کل آسفالت شهرداری مشهد در مرحله یک و دو کارخانه شهید مجیدی به ١٢٠٠ تن در روز می‌رسد که در شرایط آب و هوایی مناسب در شیفت شب نیز قابلیت افزایش تولید وجود دارد.

 آسفالت تولیدی این کارخانه به قیمت بهای تمام‌شده به شهرداری‌های مناطق عرضه می‌شود و راه اندازي فاز جدید کارخانه شهید مجیدی سبب توانمند‌شدن شهرداری مشهد در بحث خودکفایی تولید آسفالت و کاهش نیاز به استفاده از تولید سایر کارخانه‌ها می‌شود و در مجموع کاهش هزینه های پروژه های آسفالت سطح شهر را به همراه دارد.

 آسفالت تولیدی در این کارخانه به لحاظ دانه‌بندی، قیر، نوع مصالح، جنس و مقاومت آن‌ها و همچنین میزان اختلاط در آزمایشگاه به صورت اتفاقی و مستمر بررسی می‌شوند و نمونه‌گیری‌ها براساس آیین‌نامه ٢٣۴ و طرح های مصوب آسفالت مطابقت داده می‌شود.

 این کارخانه در زمان کمتر از ٢ ماه و با کمک پرسنل سازمان عمران نصب و راه اندازی شده است و همزمان با راه اندازی این کارخانه، سایت مجتمع تولیدی آسفالت و مصالح سنگی شهید مجیدی نیز بازپیرایی و محوطه سازی می شود.

 ظرف چند ماه آینده طرح توسعه و تجهیز آزمایشگاه کارخانه آسفالت نیز مورد بهره برداری قرار می گیرد که با این طرح نظارت و کنترل کیفیت آسفالت تولیدی شهرداری افزایش می یابد.

اين كارخانه با حضور حميد صالحي مدير كل محيط زيست خراسان رضوي و شهردار مشهد و اعضاي شئوراي شهر و مديران شهر مشهد افتتاح شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا