گوناگون

دیدگاه‌ها و افکار جیمز کلارک باید با آزاداندیشی مورد نقد قرار بگیرد

جواد آرین منش در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد:جیمز کلارک برای شرکت در همایش بین‌لمللی اندیشه‌های فلسفی استاد مطهری به ایران دعوت شد و این همایش از سوی نهادهای موجهی همانند دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجمع عالی حکمت اسلامی و بنیاد فرهنگی استاد مطهری برگزار شد و در این راستا برنامه هایی نیز برای او در مشهد تدارک دیده شده بود که با اعتراض و تجمع لغو گردید.

وی ادامه داد: این فیلسوف صرف نظر از گرایشات انحرافی و الحادی یک صاحب نظر در حوزه مسائل فلسفی است و کتاب هایی تحت عنوان بازگشت به عقل و باور به خدا را نوشته و در سطح گسترده انتشار یافته است.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری در خراسان رضوی بیان کرد: کلارک فردی صاحب نظر است و اگر گرایشات الحادی و انحرافی هم داشته باشد نباید نگران بیان این نوع دیدگاه ها باشیم و ضروری است تا با آزاداندیشی به نقد افکار و دیدگاه های او پرداخت.

آرین منش یادآور شد: مشهد باتوجه به وجود علما، فلاسفه و حوزه های علمیه و دانشگاه های قدرتمند نباید نگران بیان نظر یک فیلسوف آمریکایی باشد زیرا می توان دیدگاه های او را نقد کرد و نباید با لغو سخنرانی، آزاد اندیشی را زیرسوال برد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا