گوناگون

نماینده مجلس: امسال را باید سال سلامت نامید

81198278 5755888

نادر قاضی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت به کاهش هزینه های درمانی شتاب بیشتری بخشیده است.

وی یادآور شد: از آغاز این طرح تاکنون 70 درصد هزینه های درمان بیماران کاهش یافته و اکثر بیمارستانها با دقت تمام این طرح را اجرا می کنند.

وی اظهار کرد: طرح تحول سلامت در حقیقت انقلابی بزرگ در حوزه سلامت و درمان است و توانسته در راستای تحقق بخشیدن به فرامین مقام معظم رهبری و زدودن غبار محرومیت از بیماران مناطق دور افتاده نقش موثری ایفا کند.

این نماینده مجلس با مثبت ارزیابی کردن مراحل اجرای این طرح گفت: با اجرای این طرح بخش عظیمی از مشکلات بیماران مرتفع شده و همچنین همه ایرانیان از بیمه سلامت نیز بهره مند شدند.

قاضی پور با بیان اینکه نباید گذاشت این طرح شکست بخورد گفت: اعتباری که از محل هدفمندی یارانه ها برای حوزه سلامت اختصاص یافته باید به شکل صحیح هزینه شده و دست دلالان و سودجویان از این عرصه کوتاه شود.

وی ماندگار ساختن پزشکان متخصص در مناطق محروم و تامین وسایل مورد نیاز آنها را از برنامه های مرحله سوم طرح تحول سلامت عنوان کرد و افزود: با این اقدام گام دیگری برای بهره مندی طبقات محروم از خدمات درمانی برداشته می شود.

این نماینده مجلس اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت توانسته نگرانی مردم را رفع کرده و آرامش کاملی بر فضای بیمارستانها و جامعه بیماران حاکم کند.

نماینده مردم ارومیه با اشاره به وضعیت اسفناک حوزه سلامت در گذشته و وضعیت آشفته بازار دارو گفت: امروز با اجرای این طرح بیمارستانها خود دارو و وسایل مورد نیاز بیمار را تهیه می کنند و این امر بازار دلالان و سودجویان دارو را راکد کرده و ضربه محکمی بر پیکره سودجویان زده است.

وی افزود: هم اکنون طرح تحول سلامت با شیب مساعد و خوبی حرکت می کند و بدون تردید این حرکت نویدبخش آینده ای درخشان برای حوزه سلامت کشور است.

اجرای طرح تحول نظام سلامت با دریافت 10 درصد هزینه های بیمارستانی از بیماران بستری شهری و پنج درصد از بیماران روستایی و عشایری کشور از پانزدهم اردیبهشت ماه در سراسر کشور آغاز شده است.

بر اساس این طرح کلیه داروها و تجهیزات مورد نیاز بیماران در بیمارستان ها تامین می شود و از ارجاع بیماران برای تهیه دارو به بیرون از محیط بیمارستان جلوگیری می شود.

مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت مربوط به استقرار پزشکان متخصص و فوق تخصص در کلینیکها و بیمارستانها برای ارائه خدمات مشاوره پزشکی به مراجعان است.

8135/581

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا