گوناگون

فرآوری تولیدات و جلوگیری از خام فروشی الویت مجتمع سنگ آهن فلات مرکزی

81233084 5815642

ˈمحمد مرشدزادهˈ روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه خام فروشی ضربه سنگینی به صنایع زیر بنایی

کشور وارد می کند، افزود: در مجموع افزون بر 34 میلیون تن عملیات معدنی در این مجتمع انجام که از این میزان 30 میلیون تن باطله و بقیه سنگ آهن پر عیار استخراج شد.

وی اظهار کرد: این مجتمع در سال 87 به منظور طراحی، تجهیز و استخراج معادن سنگ آهن در شهرستان بافق ایجاد شد.

این مسوول، میزان تولید سنگ دانه بندی شده در مجتمع یاد شده را 300 هزار تن اعلام و اظهار کرد: افزایش ظرفیت تولید، برنامه ریزی و اقدام منظم برای پیشگیری از وقوع حوادث ناشی از کار از اهداف سازمانی این مجتمع است.

مدیرعامل مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران با بیان اینکه در مجموع 550 نفر در این مجتمع مشغول به کار هستند، ادامه داد: در مجتمع یاد شده چهار معدن آنومالی 5a ، آنومالی شمالی (1a) ، معادن زاغیها و سنگ آهن چاه گز فعال است.

مرشد زاده با بیان اینکه معدن سنگ آهن آنومالی 5a در فاصله 80 کیلومتری شهرستان بافق قرار دارد افزود: معدن فوق بصورت سه توده مجزا شرقی، مرکزی و غربی متمرکز شده که عملیات تجهیز و بهره برداری از این آنومالی از اسفند سال 90 در این شهرستان آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه معدن آنومالی شمالی (1a) که ارتفاع آن از سطح دریاهای آزاد یکهزار و 150 تا یکهزار و 200 متر است افزود: ذخیره آهن تا عمق 600 متری در این معدن محاسبه شده، افزون بر 256 میلیون تن با عیار متوسط 28.47درصد است.

مرشدزاده خاطرنشان کرد: در نظر داریم در این معدن از تکنولوژی کشور اوکراین استفاده شود که لازمه این مهم برخورداری از فید ورودی 35 درصد است که بنابراین سنگ معدن فوق باید با سنگ آهن پر عیار معادن زاغیها مخلوط شده تا فید مناسب کارخانه مذکور تامین شود.

مدیرعامل مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران یاد آور شد: این معدن در فاصله 25 کیلومتری شهرستان بافق واقع شده است.

مرشدزاده با اشاره به معدن سنگ آهن چاه گز که در دو توده تقریبا موازی شرقی و غربی متمرکز شده است، گفت: میزان کل ذخیره این معدن 83 میلیون و 100 تن و متوسط عیار آهن آن 53.16 درصد است.

مدیر عامل مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران همچنین تولید سنگ آهن پر عیار دانه بندی در این معدن را افزون بر 133 هزار تن اعلام و اضافه کرد: معدن مذکور در فاصله 65 کیلومتری شهرستان بافق قرار گرفته است.

وی ادامه داد: مجموعه معادن زاغیها متشکل از چهار آنومالی (2a.2b.2c.4) در 10 کیلومتری شهرستان بافق قرار دارد.

مدیرعامل مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران ذخیره زمین شناسی این معادن را 50 میلیون تن سنگ آهن با عیار متوسط 30 درصد اعلام کرد.

مرشدزاده، با اشاره به اینکه در سال گذشته یک دستگاه سنگ شکن موبایل با ظرفیت اسمی 80 تن در ساعت در این مجموعه راه اندازی شد، گفت : حجم خرد کنندگی آن در مراحل تست و راه اندازی اولیه افزون بر150هزار تن بود که تا اردیبهشت ماه به 160هزارتن رسید. ک/3

7546/616

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا