گوناگون

فرماندار: بیش از 10 درصد شهروندان گلوگاهی از بیکاری رنج می برند

81227820 5806675

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ˈ عیسی قاسمی طوسی ˈ روز یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد : یکی از ظرفیت های مغفول مانده این شهر ، بی توجهی به قابلیت های فراوان مرتبط با بخش گردشگری و جذب توریست است .

وی بیان کرد : دریای آرام گلوگاه که بخشی از تالاب میانکاله محسوب می شود ، از جمله این جاذبه ها است که تلاش می کنیم زیرساخت های اولیه مانند آب شرب ، برق و جاده دسترسی به آن را در زمانی کوتاه ایجاد کنیم .

فرماندار گلوگاه ، کمبود بودجه و اعتبارات شهرستانی را از جمله عوامل کندی فراهم کردن این امکانات دانست و گفت : به عنوان مثال در شرایطی که کل بودجه این شهرستان به 11 میلیارد تومان نمی رسد، لوله کشی آب شرب دریای گلوگاه ، نیازمند بیش از 2 میلیارد تومان اعتبار است .

قاسمی افزود : از جمله ویژگی های برتر دریای گلوگاه ، عمق کم آن در محدوده ای بسیار زیاد است که باعث شده تاکنون این دریا هیچ غریقی نداشته و برای گردشگران و مسافران بسیار امن باشد .

وی ادامه داد : یکی دیگر از بخش هایی که می تواند موجب کم شدن آمار بیکاران این شهر شود ، فراهم شدن زمینه حضور سرمایه گذاران در ناحیه صنعتی گلوگاه است .

فرماندار گلوگاه گفت : این ناحیه صنعتی بیش از 40 هکتار مساحت دارد و به دلیل برخورداری از شرایط ویژه ، تاکنون مورد توجه فراوان صنعتگران و سرمایه گذاران این بخش قرار گرفته است .

قاسمی بیان کرد : حداکثر فرصت شغلی که می توان در این منطقه صنعتی ایجاد کرد ، 2 هزار و 500 شغل است که در حال حاضر فقط توانسته ایم برای 700 نفر در 3 واحد تولیدی شغل ایجاد کنیم .

شهرستان گلوگاه در شرق استان سمنان واقع است و حدود 50 هزار نفر جمعیت دارد.ک/3

7331/608

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا