گوناگون

فرماندار سمنان و تاکید بر تامین آب شرب روستاهای شرق این شهرستان

81241197 5829465

ˈحسن سعدالدینˈ روز پنجشنبه در نشست بررسی تامین آب شرب روستاهای شرق سمنان با اشاره به مشکل حاد تامین آب شرب روستای آبخوری، جام و دوزهیر گفت: تامین آب این روستاها از سال 86 مطرح و مطالعات لازم در این زمینه صورت گرفته که به دلیل مشکلات اعتباری طرح انتقال آب شرب از چاه محمدآباد به تعویق افتاده است.

وی خاطرنشان ساخت: تخصیص اعتبار در کمیته برنامه ریزی شهرستان سمنان از محل اعتبارات تملک های دارایی بصورت سالانه به این طرح جوابگوی هزینه های این پروژه نیست.

سعدالدین با اشاره به آبرسانی از طریق تانکر به دو روستای آبخوری و جام اظهار داشت: انتقال آب از چاه محمدآباد به این روستاها به طول 14 کیلومتر در آینده مشکل آب شرب این روستاها را مرتفع می کند.

فرماندار سمنان با اشاره به تفاهم با قرارگاه بسیج سازندگی کشور در انجام حفاری انتقال آب چاه محمدآباد خواستار تامین اعتبار لوله گذاری انتقال آب در این بخش شد.

مدیر عامل شرکت آبفای روستایی استان سمنان نیز با اشاره به کاهش بارندگی و خشکسالی های چندین ساله کاهش شدید منابع آبی در این روستاها را معضل تامین آب شرب این روستاها دانست.

ˈکشاورزیانˈ افزود: برای غنی سازی سفره های زیرزمینی آب در منطقه نیاز به همکاری کارشناسان منابع طبیعی و امور آب و آبفای روستایی است که طرح های جدید نظیر ایجاد استخرهای زیرزمینی و اقدامات کوتاه مدت باید صورت گیرد.

نماینده مردم شهرستانهای سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تاکید بر ظرفیت های جدید و بسترسازی تامین امکانات مورد نیاز در روستاها این اقدامات را عاملی مهم درکاهش مهاجرت از روستا به شهر ورونق اشتغال و تولید دانست.

ˈعلیرضا خسرویˈ با بیان اینکه این موضوع در تدوین برنامه ششم توسعه مدنظر است تصریح کرد: تخصیص اعتبارات باید به صورت روستا محور باشد.

وی با اشاره به مشکل کم آبی در کشور و به ویژه در شهرستان سمنان و روستاهای بخش مرکزی سمنان در شرق این شهرستان سرمایه گذاری در این حوزه و تامین آب شرب این مناطق را ضروری خواند.

در این نشست مقرر شد طرحی برای مدیریت منابع آب موجود، لایروبی قنوات با استفاده از تجربیات و نظر شورای اسلامی روستاها، پیگیری خرید منابع آب جدید در منطقه، اصلاح شبکه توزیع آب شرب در روستاهای شرق، انتقال آب قنات ایستگاه راه آهن گرداب به روستای دوزهیر، بازنگری منابع آب موجود در منطقه، آموزش صرفه جویی و استفاده بهینه از آب موجود، برآورد کامل اعتبار مورد نیاز اجرای طرح انتقال آب محمدآباد به روستاهای جام و آبخوری و دوزهیر، مطالعه طرح دستگاههای آب شیرین کن با استفاده از سامانه های جدید و انرژی های نو (انرژی خورشیدی) پیگیری و عملیاتی شود.ک/1

599

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا