گوناگون

پنج هزار و 500 نابینا و کم بینا در گلستان وجود دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مسلم نوروزی ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح  هشتمین کتابخانه صوتی کشور  در شهر گرگان ابراز داشت:بهزیستی در طی این چند سال تلاش کرده است که با تمام توان برای نابینایان و کم بینایان استان گام های موثری را بردارد  و افتتاح این کتابخانه با همکاری انجمن نابینایان کشور و شرکت سامسونگ یکی از همین اهداف است.

وی افزود: هدف از راه اندازی این کتابخانه ایجاد امکانات لازم همراه با تکنولوژی های به وجود آمده است  تا بتوانیم به این وسیله  در جهت توانمند سازی این افراد روشن دل  بیاییم .

نوروزی در ارتباط با کتابخانه عنوان داشت:  از سال گذشته رایزنی هایی برای افتتاح این کتابخانه  با همکاری انجمن نابینایان کشور و شرکت سامسونگ صورت گرفت که افتتاح این مکان حدود 300 میلیون ریال هزینه در برداشته است.

وی ادامه داد: در این کتابخانه نزدیک به 400 عنوان کتاب گویا و 35 عنوان کتاب به خط بریل برای توانمند سازی کودکان آماده شده است.

وی از رونمایی از کتاب شعر طعم رسیدن در انتهای این مراسم خبر داد و بیان داشت:  در این کتاب نویسنده  تلاش کرده است تا مفاهیم و فرهنگ اسلامی  و همچنین اصول دین را را به زبان شعر ارائه  کررده است  و این نشان دهنده توانمندی معلولین است.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا