گوناگون

فرماندار: علت آتش سوزی کشتزارهای دره شهر استان ایلام در دست بررسی است

81188548 5738401

ˈمریم شادیوندˈ شامگاه سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عامل یا علت وقوع این حادثه تاکنون شناسایی و مشخص نشده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه این آتش سوزی اکنون به طور کامل مهار شده و از گسترش آن به دیگر عرصه های طبیعی و زمین های کشاورزی منطقه جلوگیری شده است.

وی بیان کرد: شوربختانه برخی کشاورزان زمین هایی را که برداشت کامل محصول در آن به پایان رسیده برای آمادگی کشت مرحله بعدی آتش می زنند که شاید این کار عامل وقوع آتش سوزی شده باشد.

سرپرست فرمانداری دره شهر افزود: با وجود این فرضیه، علت دقیق و اصلی این حادثه در دست بررسی است.

به گزارش ایرنا، آتش سوزی مراتع و زمین های کشاورزی در محدوده روستای تاریخی ˈشیخ مکانˈ و تنگه قدیمی ˈبهرام چوبینˈ دره شهر به علت نامعلوم از شب گذشته در سطح ده ها هکتار آغاز که منجر به وارد آمدن خسارت فراوان شد.

اگرچه به علت نقص فنی خودرو آتش نشانی، نیروهای مردمی به صورت خودجوش برای مهار این آتش اقدام کردند ولی این حادثه آسیب های زیادی به کشتزارهای گندم و جو، تیرهای برق، مراتع، گلخانه گیاهان دارویی، تجهیزات برق و باغ های این مناطق وارد کرده است.

به گفته برخی اهالی منطقه وقوع حادثه، میلیون ها ریال به بخش کشاورزی و تجهیزات برق زیان وارد و بیش از 100 هکتار از مراتع این محدوده به خاکستر تبدیل شده است.

شهردار دره شهر نقص فنی خودروهای آتش نشانی را علت حضور نیافتن آتش نشانان برای خاموش کردن شعله های آتش عنوان کرد.

به گفته مدیر شرکت برق شهرستان دره شهر، اقدام افراد ناشناس منجر به سوختن و آتش زدن یکی از تیرهای چوبی برق این منطقه در مسیر اصلی شهرک صنعتی دره شهر شد که همین مساله باعت سرایت و گسترش آتش به مراتع و زمین های کشاورزی شده است.

شهرستان 35 هزار نفری دره شهر در جنوب خاوری استان ایلام قرار دارد.

دره شهر مرکز این شهرستان در 135 کیلومتری ایلام از قطب های مهم کشاورزی ایلام از جمله محصول های جالیزی به شمار می رود. ک/3

7171/565

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا