گوناگون

فرماندار ورامین: توسعه بخش کشاورزی باعث رونق اقتصاد کشور می شود

81202306 5762666

محسن خوانساری روز یکشنبه در بازدید از مراحل خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان ورامین در سیلوی این شهرستان گفت: کشاورزی محور توسعه است و رشد و پیشرفت این بخش باعث رونق بخش اقتصاد می شود که یقینا این مهم محقق کننده اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری نیز می باشد.

وی افزود: کشاورزان در محقق نمودن اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری در صف اول قرار دارند و می توانند با توسعه فعالیت های خود ضمن تأمین نیازهای غذایی مردم ، زمینه بی نیازی کشور از واردات محصولات کشاورزی را فراهم آوردند.

فرماندار ورامین خاطرنشان کرد: شهرستان ورامین بیش از 80 هزار هکتار اراضی کشاورزی قابل کشت دارد که به دلیل محدودیت منابع آبی تنها 40 هزار هکتار این اراضی زیر کشت انواع محصولات زراعی قرار دارد که از این میزان ، بیش از 20 هزار هکتار هرساله زیر کشت گندم و جو می رود.

وی بیان داشت : با وجود کمبود آب زراعی ، کشاورزان شهرستان ورامین توانسته اند با مدیریت کردن مصرف آب و بهره گیری از روش های نوین آبیاری ، نسبت به تولید محصولات کشاورزی مختلف اقدام و در بخش های مختلف رتبه های برتر استان را به خود اختصاص دهند.

خوانساری افزود : زحمت چندین ماهه کشاورزان به محصولی تبدیل شده که از ارزش مادی و معنوی بالایی برخوردار است و مسوولان سیلو باید ضمن تحویل سریع و به موقع ، در نگهداری آن نیز کوشا باشند.

وی با اشاره به افزایش میزان خرید گندم مازاد برمصرف کشاورزان ورامین گفت: خوشبختانه با افزایش قیمت خرید تضمینی گندم مازاد بر مصرف کشاورزان از سوی دولت، شاهد افزایش خرید این محصول استراتژیک در سطح شهرستان می باشیم که این امر می تواند به توسعه فعالیت کشاورزان کمک شایانی کند.

نماینده دولت در شهرستان ورامین با اشاره به لزوم توجه کشاورزان به فریضه زکات گفت: زکات به عنون لباس عافیت جامعه است و باعث می شود تا ثروت به طور عادلانه در جامعه اسلامی توزیع شود ، زکات با توجه به مصارفی که در جامعه دارد در کنار فقرزدایی می تواند به توسعه و آبادانی شهرها و روستاها نیز منجر شود.

تهرام/7254/1348

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا