گوناگون

بار داستان دینی باید بر دوش داستان نویسی باشد که دارای روحیه طلبگی است

به گزارش خبرنگار مهر، رضا امیرخانی ظهر پنج شنبه در مراسم اختتامیه جشنواره داستان اشراق ویژه طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه قم که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: باید داستانی که ظاهر دینی دارند با داستانهایی که باطن دینی دارند از هم جدا کردچرا که ممکن است داستانی با صحنه‌های دینی، ماموریتی دین ستیزانه داشته باشد.

وی عنوان کرد: برگزاری چشنواره‌هایی همانند جشنواره داستان اشراق فرصت بسیار مغتنمی برای برگزیدگان و همچنین کسانی که آثار آنان انتخاب نشده است.

این نویسنده و منتقد ادبی کشور، عنوان کرد: از مهم‌ترین آثار و دستاوردهای برگزاری چنین جشنواره‌هایی این است که داستان‌ها و آثار ارسالی خوانده و مورد توجه قرار می‌گیرد.

در دنیای جدید عرصه تبلیغ متفاوت از گذشته است

امیرخانی با بیان اینکه در دنیای جدید عرصه تبلیغ متفاوت از گذشته است، افزود: در گذشته برای طلاب و روحانیون در راستای ایفای رسالت تبلیغی، دوره‌های فن خطابه می‌گذاشتند اما امروز تبلیغ تنها به در عرصه داشتن فن خطابه خود محدود نمی‌شود بلکه مسلط بودن به ابزار هنر و ارائه مفاهیم و از این منظر بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی عنوان کرد: کسی که داستان می‌نویسد آن وقتی این امر برایش قابل پذیرش و تحمل است که خودش ابتدا و انتهای داستان را از قبل نداند و شک و تردیدهایی که در طول داستان برای مخاطب ایجاد می‌شود و سوال‌هایی که در ذهن تداعی می‌شود بر ارزش و جذابت داستان می‌افزاید.

امیرخانی در ادامه عنوان کرد: فضای تبلیغ در منبر با فضای تبلیغ با استفاده از ابراز داستان متفاوت است چرا که سخنران می‌داند ابتدا و انتهای صحبت‌هایش چه مطلبی است در حالی که یک نویسنده خوب زمانی می‌تواند اثر خوبی را خلق کند که داستانش از قبل برای مخاطب قابل پیش بینی نباشد.

این نویسنده و منتقد ادبی کشور، تصریح کرد: بار داستان دینی باید بر دوش داستان نویسی باشد که دارای روحیه طلبگی است و باید توجه داشت با ابزار داستان نمی‌توان تبلیغ حقیقی را داشت.
 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا