گوناگون

فرماندار: گندم مازاد کشاورزان کوثر در پنج مرکز خریداری می شود

81202270 5762608

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضاعلیپور روز یکشنبه در جلسه کارگروه خرید گندم افزود: باید تمام امکانات برای خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان فراهم شود.

وی با بیان این که کشاورزان برای تحویل و دریافت وجه خود نباید با مشکل مواجه شوند، اظهار کرد: مراکز خرید پیش بینی شده موظفند درساعات تعیین شده گندم کشاورزان را خریداری کنند.

وی ادامه داد: بانک عامل(سپه) نیز در این شهرستان باید با اطلاع رسانی از هم اکنون نسبت به افتتاح حساب کشاورزان اقدام کند تا با تحویل گندم، وجه نقد درکمترین زمان به حساب آنان واریز شود.

وی گفت: خرید گندم شهرستان کوثرتوسط شرکت غله و بازرگانی استان و مباشری تعاونی روستایی با نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی این شهرستان انجام خواهد شد. علیپور اضافه کرد: گندم تولید شده کشاورزان این شهرستان با قیمت ده هزار و 500 ریال خریداری خواهدشد.

وی افزود: دولت برای حمایت از کشاورزان توزیع بذربا قیمت مناسب، ضدعفونی کردن و بوجاری بذر، تامین سوخت و کود فسفاتی و بیمه محصولات را با هماهنگی بانک کشاورزی و نهاد بیمه گذار انجام داده است.

او بیان کرد: امسال بدلیل خشکسالی ووضعیت جوی پیش بینی می شود میزان تولید گندم در این شهرستان کاهش یابد.

به گفته وی، خرید توافقی از کشاورزان سبب کاهش واسطه های بخش کشاورزی شده و منفعت کشاورزان را بدنبال دارد و افزایش نرخ خرید تضمینی موجب می شود که کشاورزان گندم را به مراکز خرید دولتی تحویل دهند.

شهرستان کوثریکی از مناطق مستعد در بخش کشاورزی است و50هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ دارد. این شهرستان در 85 کیلومتری جنوب اردبیل اقع است

7123/530

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا