گوناگون

فعالیت بیش از 3 هزار سالن ورزشی در ایام تابستان

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، حسین بابویی در خصوص ساماندهی اوقات فراغت دانش‌آموزان اظهار گفت: استخرها و سالن‌های ورزشی آموزش و پرورش از اول تیر ماه پذیرای دانش‌آموزان هستند،  3 هزار و 450سالن و فضای روباز ورزشی و 79 استخر آموزش و پرورش در ایام تابستان فعالیت‌های خود را برای ارائه خدمات به دانش‌آموزان توسعه می‌دهند به گونه‌ای که از ساعت 8 صبح تا 7 عصر دایر هستند.

وی در ادامه  افزود: ضرورت رعایت اصول ایمنی و بهداشتی اماکن و تجهیزات ورزشی به مناطق آموزش و پرورش ارسال شده است و بر زمانبندی مناسب اجرای کلاس‌ها و برنامه‌های ورزشی در اوقات گرم روز و توجه به تلاقی برنامه‌های تابستانی با ایام ماه مبارک رمضان مورد تاکید قرار گرفته است.

بابویی درخصوص مدیریت و ساماندهی فعالیت‌های ورزشی ویژه دانش آموزان در ایام تابستان عنوان کرد: برگه سلامت و بیمه ورزشی شرکت کنندگان در کلاس‌های ورزشی اجرا شده است.

مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش درباره طرح سبا گفت: این طرح هم‌اکنون در مرحله کارشناسی قراردارد وبا مدل جدیدی ازمهرماه اجرامی شود وهمچنین بخشی از مطالبات استان‌ها در ارتباط با طرح آموزش شنا پرداخت شده است.

بابویی با اشاره به اینکه  این طرح به طور میانگین برای مدت دو سال در پایه سوم دبستان اجرا شد، افزود: برای اینکه این طرح در تمام مقاطع اجرا شود، باید اعتبارات آن نیز فراهم شود.

وی  همچنین افزود: از تمام استان‌ها خواسته‌ایم تا نتایج اجرای طرح شنا طی دو سال گذشته را برای ما ارسال کنند؛ در دستورالعمل جدید این طرح سعی داریم تا نقاط ضعف را برطرف کنیم.

بابویی با اشاره به  اینکه در حال حاضر کارشناسان معاونت تربیت‌بدنی در حال بررسی مطالعاتی طرح شنا هستند، تصریح کرد: از شروع این طرح قرار بود پس از اجرا، بر روی آن کار مطالعاتی صورت بگیرد و نقاط ضعف و قوت آن نیز شناسایی شود تا بتوانیم این طرح را با پوشش‌دهی بیشتر و چالش کمتر ادامه دهیم.

مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش در خصوص مطالبات استان‌ها به دلیل اجرای طرح شنا نیز خاطرنشان کرد: بخشی از این مطالبات به این دلیل بوده که برخی  استان‌ها از استخرهای بخش خصوصی استفاده کرده‌اند و یا مربی‌های خصوصی به کار گرفته‌اند؛ خوشبختانه بخشی از این مطالبات توسط آموزش و پرورش پرداخت شده و مابقی نیز با تدابیری که خود استان‌ها داشته‌اند و منابع مالی را که جذب کرده‌اند، پرداخت شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا