گوناگون

فقر فرهنگی بیشتر از فقر اقتصادی افراد را به سمت آسیبهای اجتماعی می برد

81229375 5809399

ˈ محمد حسینیˈ در کارگروه اجتماعی و فرهنگی خراسان جنوبی اظهار داشت: تقویت باورهای دینی در جامعه بهترین راهکار برای دور شدن افراد از آسیب های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه در برنامه های فرهنگی و اجتماعی نباید جزیره ای عمل کنیم یادآور شد: در اجرای برنامه های مختلف خروجی کار از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی ادامه داد: با مسائل نباید به صورت سطحی برخورد شود بلکه باید اثرات آن در لایه های اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

حسینی افزود: همه دستگاهها باید همفزایی و هم پوشانی در اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و اجتماعی تلاش کنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی، هم در این جلسه، کودک آزاری و همسر آزاری را آسیب های نخست استان ذکر کرد و گفت: سال گذشته 190 پرونده در مرکز مداخله در خانواده منجر به سازش شده است.

ˈ محمد حسن اکبری مطلق ˈ اظهار داشت: اورژانس اجتماعی در راستای اجرای خدمت رسانی به موقع و سریع به آسیب دیدگان اجتماعی از سال 87 فعالیت خود را در استان آغاز کرده است.

وی افزود: شبکه اورژانس اجتماعی شامل چهار بخش خط تلفن 123، خدمات سیار، مرکز مداخله بحران در بحرانهای فردی و خانوادگی و پایگاه های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه هم اکنون 9 مرکز اورژانس اجتماعی در استان فعال است گفت: مرکز سطح یک در بیرجند است و مراکزی همچون خانه سلامت، مرکز مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق، کودکان خیابانی و غیره در پیرامون آن فعالیت دارند که این مراکز دارای خدمات سرپایی و نگهداری بوده و به طور شبانه روزی ارائه خدمت می کنند.665

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا